Της φυλακής τα σίδερα είναι για τους Die-Harders
Το Robbie Swifthand and the Orb of Mysteries (sic: Robbie) είναι δημιούργημα της ελληνικής ομάδας ανάπτυξης video games Pixel Reigns. Κυκλοφορεί εδώ και περίπου ένα χρόνο στο Steam και πλέον έγινε διαθέσιμο και για τους κατόχους Nintendo Switch. Με μια πρώτη ματιά ίσως μοιάζει με πολλά άλλα hardcore platformers που κατέκλυσαν την αγορά τα τελευταία 2-3 χρόνια, αλλά κάπου μέσα του κρύβει κάτι διαφορετικό, κάτι που δίνει ένα άλλο αίσθημα ικανοποίησης και διασκέδασης σε σχέση με τα look-alike αδερφάκια του.
The meaning of life (or lives)
Στο σενάριο εν τάχη, έχουμε να κάνουμε με έναν λυστράκο που μπουκάρει σε μια κρύπτη και ένα πνεύμα με κουταβίσια μάτια του λέει πως είναι ο ένας και μοναδικός που θα βρει κάποιο αντικείμενο και θα σώσει τον κόσμο και μπλα μπλα μπλα… Ο Robbie ωσάν γνήσιος λωποδύτης ορμάει να γίνει ο ήρωας αφού πρώτα του απαντήθηκε η τρισμέγιστη απορία: Ναι, υπάρχουν πολλά φράγκα στην υπόθεση!
Ο Robbie μεγάλωσε βλέποντας πολύ Indiana Jones και περνώντας άπειρες ώρες παρέα με τη Lara Croft, οπότε με το που πατάει το πόδι του στην πρώτη πίστα βρίσκεται στο στοιχείο του. Σκοτεινές κρύπτες που κρύβουν κινδύνους, από κρυμμένους μηχανισμούς με καρφιά, σε εκκρεμή τσεκούρια, από ετοιμόρροπους ογκόλιθους σε κολασμένες φλόγες και τόσα άλλα όμορφα πράγματα. Καμιά κατοσταριά πίστες γεμάτες με κάθε λογής παγίδες αλλά και λαβυρινθικού τύπου διαμόρφωση προκαλούν τον παίκτη να δει όλο και λιγότερες φορές τον εαυτό του νεκρό.
Thief vs Thief
Το game είναι ένα καθαρόαιμο platformer με έμφαση στις ακροβατικές κινήσεις αλλά και στην αποφυγή των διάσπαρτων παγίδων που βρίσκονται ανά τις πίστες. Η δυσκολία του βρίσκεται σε ανώτερο αλλά όχι ανώτατο επίπεδο. Παρ’ όλο που το level design είναι πολύ προσεγμένο και δεν πρόκειται να σε κάνει να βαρεθείς, σου δίνει την εντύπωση πως κάτι τεράστιο επίκειται να συμβεί αλλά η έξοδός βρίσκεται μπρος στα μάτια σου. Όταν ο Robbie πεθαίνει (κάθε 2-3 δευτερόλεπτα δηλαδή), επιστρέφει στην είσοδο της πίστας για μια ακόμη δοκιμή. Μια πολύ cool προσθήκη που υπάρχει, είναι η αποτύπωση ενός ghost Robbie στην θέση που πέθανε στις προηγούμενες προσπάθειες. Έτσι σου δημιουργείται ένα αίσθημα απόγνωσης και τρόμου κάθε φορά που βλέπεις το ακίνητο φάντασμά σου, αλλά την ίδια στιγμή γνωρίζεις πολύ καλά πως ο κίνδυνος σε εκείνο το σημείο είναι μεγάλος και μπορείς να καταστρώσεις τα σχέδιά σου για το πως επιτέλους θα περάσεις εκείνη την αναθεματισμένη παγίδα. Σαν να μην έφταναν αυτά, κάθε, μα κάθε φορά που πεθαίνεις, το game σου λέει πόσους συνολικά θανάτους έχεις καταφέρει (;), μεγαλώνοντας την απόγνωση και την οργή σου σιγά σιγά. Για να πάρετε μια γεύση του τι συμβαίνει, υπολογίστε έναν μέσο όρο 20 περίπου θανάτων ανά πίστα και πολλαπλασιάστε επί τις 100 περίπου πίστες του παιχνιδιού. Επίσης στην αρχική οθόνη μπορούμε να δούμε έναν μετρητή που μας δείχνει το σύνολο των θανάτων από όλους τους παίκτες σε παγκόσμιο απίπεδο. Σφαγή.
Η ταχύτητα που εξελίσσεται η περιπέτεια είναι σχετικά κανονική, χωρίς να σε κάνει να ιδρώνεις, να αισθάνεσαι κόμπους στο στομάχι, να βγάζεις τη γλώσσα σου σαν τον Jordan τη στιγμή που κάθεσαι στην άκρη της θέσης σου και κουνάς το χειριστήριο σου σαν να παίζεις τένις στο Wii. Το concept απλό, τσίμπα ένα πετράδι που θα βρεις κάπου μέσα στην πίστα, πέταξε το σε ένα ειδικό κουμπί για να ανοίξει η έξοδος και όρμα προς αυτήν. Έτσι έχεις το χρόνο να σκεφτείς ποια θα είναι η επόμενη κίνησή σου. Όχι πάντα όμως…
It’s a trap!
Boss fights! Ναι, εκεί που άρχισα να δίνω εύσημα στον εαυτό μου και να καγχάζω για το πόσο τέλεια παίζω και βγάζω τις πίστες νεράκι, εμφανίζεται κάτι τερατώδες που με κάνει να αναθεωρώ και να βάζω το τούρμπο στην αδρεναλίνη μου για να τρέξω, ή να κινηθώ σοφότερα, ή οτιδήποτε θα με κάνει να βγάλω το ρημάδι το boss που μπορεί να είναι κάποιος περιβαλλοντικός κίνδυνος ή κάποιο τέρας που νομίζει πως μπορεί να τα βάλει με τον ελαφροχέρη μας. Στην αρχή ίσως φαίνεται ακατόρθωτο να νικήσεις, στην πορεία όμως (πορεία= άπειροι θάνατοι) φαίνεται ο δρόμος προς την δόξα, καταλαβαίνοντας πως οι προγραμματιστές έκαναν φοβερή δουλειά στο level design και το testing δούλεψε νεράκι.
Shine on you crazy diamond
Το Robbie είναι ομορφούτσικο και γλυκούλι να το χαζεύεις, έχει καρτουνίστικα γραφικά με όμορφα εφέ φωτισμού, τα οποία μπορούν να απενεργοποιηθούν αν σας ενοχλούν στην προσπάθειά σας να βρείτε το δρόμο. Η όλη παρουσίαση θυμίζει κάπως mobile game, αλλά αυτό βοηθάει να επικεντρωθείς στον στόχο του game, την επιβίωση (ή τους περισσότερους θανάτους για κάποιους άλλους). Ο ήχος είναι ωραίος, με τυπικά και καλά ηχητικά εφέ και voice over στα αλαμπουρνέζικα. Γενικά το όλο σύνολο είναι αισθητικά κομψό και καλοδουλεμένο.
What’s next?
Το εν λόγω review μου ανατέθηκε γιατί στο παρελθόν έχω κάνει απόπειρα να δημιουργήσω ένα παρόμοιου τύπου hardcore platformer. Κρίνοντας από την σκοπιά του developer, μπορώ να διακρίνω πολύ καλή δουλειά στον βασικό τομέα που είναι το gameplay. Είναι πολύ σωστά δομημένο και μπορεί να κρατήσει το ενδιαφέρον κάθε τύπου gamer, από παιδάκια που απλά χαζεύουν ένα game, έως σκληροπυρηνικούς completionists. Αξίζει και με το παραπάνω να ασχοληθείτε με το Robbie καθώς είναι ένα πάρα πολύ ευχάριστο διάλειμμα από την βαβούρα των ΑΑΑ σούπερ ντούπερ παιχνιδιών που κυκλοφορούν. Είναι πολύ διασκεδαστικό και θα χαρίσει αρκετά χαμόγελα (και βρισίδια στην πορεία, μην ξεχνιόμαστε). Ευελπιστώ πως η Pixel Reign είναι έτοιμη για να κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα που θα κάνει πάλι τη διαφορά, ίσως και σε κάποιο άλλο genre.
Ευχαριστούμε θερμά την Pixel Reign για την διάθεση του παιχνιδιού.