fbpx
Home ReviewsGame Reviews SCARS Above | The Review

SCARS Above | The Review

Γράφει ο/η FiOth

Ήταν 9 Δεκεμβρίου 2022 όταν η Mad Head Games έδειξε για πρώτη φορά στον κόσμο το τότε επερχόμενο SCARS Above, εν μέσω της εκδήλωσης The Game Awards. Ο τίτλος, παρ’ όλο τον θόρυβο της κορεσμένης παρουσίασης, κατάφερε να τραβήξει τα βλέμματα και να αποσπάσει θετικές πρώτες εντυπώσεις χάρη στην ενδιαφέρουσα αισθητική του, αισθητική η οποία θύμιζε κλασικές δημιουργίες όπως το 2001: A Space Odyssey και RETURNAL. Η ημερομηνία κυκλοφορίας του έμελε να είναι μόλις δύο μήνες αργότερα κι ο κόσμος του sci-fi περίμενε, με αισιοδοξία, να δει τι κατόρθωσαν να συνθέσουν οι δημιουργοί από τη Σερβία. Στις 28 Φεβρουαρίου 2023, το πόνημα τους έγινε διαθέσιμο στο κοινό.

Η τεχνολογία είναι εφήμερη. Η καλλιτεχνική κατεύθυνση ωστόσο, επιβιώνει της παρόδου του χρόνου

Στο SCARS Above αναλαμβάνουμε τον ρόλο της Dr. Kate Ward, μιας επιστήμονα η οποία, μαζί με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας SCARS, καλείται να ερευνήσει ένα ΑΤΙΑ (ονόματι Metahedron) το οποίο εμφανίστηκε πάνω από την ατμόσφαιρα της Γης, έξι μήνες πριν. Το πλήρωμα, το οποίο εκπαιδεύτηκε με συγκεκριμένο τρόπο για τη διαχείριση της κρίσης, αποτελείται από εκπροσώπους διαφόρων επιστημονικών πεδίων και κάνοντας χρήση του σκάφους HERMES, ξεκινά ένα ταξίδι εύρεσης απαντήσεων προς όφελος της ανθρωπότητας. Γίνεται κατανοητό από την αρχή πως ο τίτλος χρειάζεται ένα συγκεκριμένο ύφος γραφής για να “δουλέψει”, να πείσει δηλαδή τον χρήστη αρκετά ώστε αυτά που διαδραματίζονται μπροστά του να γίνονται πιστευτά, δεδομένης της προέλευσης των χαρακτήρων.

Ευτυχώς, σε αυτό τον τομέα η Mad Head έκανε εξαιρετική δουλειά. Πάει αρκετός καιρός (στη μνήμη έρχεται το προαναφερθέν RETURNAL) από την τελευταία φορά που η ιδιότητα του επιστήμονα αποδόθηκε τόσο εύστοχα σε χαρακτήρα video game, μιας και η υπερδραματοποίηση – με ό,τι αυτό συνεπάγεται – αποτελεί σταθερή μόδα στη βιομηχανία. Το σενάριο εξελίσσεται με απόλυτα γραμμικό τρόπο – όπως κι ο τίτλος στο σύνολο του – και καταλήγει σε ένα πολύ ισορροπημένο finale, χωρίς κενά ή την προσπάθεια των δημιουργών να θέσουν τις βάσεις για ένα εμπορικά εκμεταλλεύσιμο σύμπαν. Η διάρκεια του κυμαίνεται μεταξύ έξι έως οκτώ ωρών, ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κι ο ρυθμός του (pacing) είναι σχεδόν αψεγάδιαστος, στοιχείο που κατά την ολοκλήρωση του αφήνει τον παίκτη με μία αίσθηση πληρότητας.

Εντύπωση προκαλεί η εστίαση στη λεπτομέρεια, δεδομένου του budget. Πολλά assets δημιουργήθηκαν προκειμένου να χρησιμοποιηθούν μόνο μία φορά, με σκοπό να δώσουν μια πληρέστερη, πιο πιστευτή εικόνα του κόσμου τον οποίο επισκέπτεται η Kate λίγο μετά την αρχή του τίτλου

Εστιάζοντας στο gameplay, το SA υπάγεται στην κατηγορία των Third-Person Shooters χωρίς ύπαρξη μηχανισμών άλματος, κάτι που καθιστά σαφές από την αρχή πως οι ομοιότητες του με το δημιούργημα της Housemaque που αναφέρθηκε πιο πάνω περιορίζονται κυρίως στους μηχανισμούς στόχευσης και την αισθητική. Η πρωταγωνίστρια μας μπορεί να αποφύγει επιθέσεις κάνοντας “βουτιά” προς πάσα κατεύθυνση, ένα χαρακτηριστικό παγιωμένο εδώ και πολλά χρόνια στο ιδίωμα. Εκεί όπου ο τίτλος πραγματικά διαφοροποιείται, είναι η χρήση των φυσικών στοιχείων προκειμένου να βελτιστοποιηθεί η αποτελεσματικότητα στη μάχη. Κάθε ένα από τα τέσσερα όπλα της Kate φέρει ένα, συμπεριλαμβανομένων αυτών του Ηλεκτρισμού, της Φωτιάς, του Πάγου και των Οξέων. Είναι εφικτό να συνδυαστούν για επιπλέον αποτελέσματα (χημικό combo μεταξύ οξέως και φωτιάς για παράδειγμα) μα μεγαλύτερη έκπληξη προκαλεί η χρήση τους πάνω στο περιβάλλον: Είναι αναμενόμενο να μπορεί ο χρήστης να προκαλέσει ηλεκτροσόκ σε έναν εχθρό που βρίσκεται μέσα σε μια λίμνη, όμως το γεγονός πως μπορεί να το κάνει κι όταν ο εχθρός είναι βρεγμένος από τη βροχή, είναι τουλάχιστον εντυπωσιακό δεδομένου του μεγέθους της παραγωγής.

Τα βασικά εργαλεία συνοδεύονται από εκτενές ρεπερτόριο gadgets, συνθέτοντας ένα οπλοστάσιο που δίνει πολύ χώρο για δημιουργική αντιμετώπιση των προκλήσεων που θα συναντήσει κανείς. Τα δεύτερα αποκτούνται συνήθως μετά από κάποια επίλυση γρίφου ή μάχης με συγκεκριμένους εχθρούς, δράση που ακολουθείται πάντα από ένα σύντομο εκπαιδευτικό tutorial ώστε η χρήση τους να καταστεί κατανοητή. Μετά από λίγο κάθε αντικείμενο στη διάθεση της Kate γίνεται δεύτερη φύση στον χρήστη, κάτι που συνδυαστικά με τον πολύ αποτελεσματικό χειρισμό, προσφέρει μια ιδιαίτερα ευχάριστη παικτική εμπειρία.

Η αισθητική παραμένει ενδιαφέρουσα κι αποτελεσματική από την αρχή ως το τέλος, εμπνέοντας συναισθήματα περιέργειας καθώς εδραιώνει την απαιτούμενη ατμόσφαιρα. Η τεχνολογία πίσω από τον τίτλο μπορεί να μην είναι η πιο σύγχρονη, σίγουρα όμως αφήνει πολύ πιο έντονες εντυπώσεις από τις περισσότερες ΑΑΑ παραγωγές στις μέρες μας

Στον τεχνολογικό τομέα, τα πράγματα είναι τα αναμενόμενα. Το SA μπορεί – στην καλύτερη των περιπτώσεων – να θεωρηθεί μια ΑΑ παραγωγή, δεδομένο που συνεπάγεται πως αναπόφευκτα έπρεπε να γίνουν κάποιοι συμβιβασμοί, κυρίως τον τομέα της απεικόνισης. Τα γραφικά δεν είναι σε καμια περίπτωση απογοητευτικά, με τα περιβάλλοντα να κλέβουν σαφώς την παράσταση, ωστόσο τα μοντέλα των χαρακτήρων αφήνουν ανάμεικτες εντυπώσεις. Το πόνημα πολλές φορές θυμίζει εποχές Unreal Engine 3 στα τελικά στάδια της ζωής της, αυτά κατά τα οποία η έννοια “φωτορεαλισμός” είχε αρχίσει να ψιθυρίζεται, όμως η φυσικότητα απείχε ακόμα αρκετά από τα σημερινά δεδομένα. Το lip-sync είναι υποτυπώδες και πολλές φορές “σπάει” την επαφή του παίκτη με τον κόσμο, οπότε και προτείνεται να μη δίνεται μεγάλη προσοχή. Το voice over από την άλλη πλευρά, είναι εξαιρετικό και καταφέρνει να πείσει, κάτι που καθιστά την ακρόαση των αλληλεπιδράσεων σίγουρα καλύτερη ιδέα από την παρατήρηση τους. Ο ήχος, συνολικά, είναι πραγματικά αξιομνημόνευτος, με ένα εκ των καταλληλότερων OSTs που έχει ακουστεί σε sci-fi δημιουργία τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα προσεγμένα εφέ. Κάθε βήμα πάνω στο αντίστοιχο υλικό, κάθε βολή από όπλο, συνοδεύονται από το κατάλληλο ακουστικό ερέθισμα και βοηθούν στο να μαγνητιστεί η προσοχή του χειριστή στα δρώμενα επί της οθόνης.

Δε χρειάζεται όλες οι κυκλοφορίες να χαρακτηρίζονται από τεράστια διάρκεια ή αχανείς, ανοιχτούς χάρτες. Αυτό που απαιτείται κάποιες φορές, είναι να είναι ικανές να δημιουργούν αξιομνημόνευτες στιγμές. Σε αυτό τον τομέα, το SCARS Above τα καταφέρνει εκεί που πολλά άλλα, μεγαλύτερα “αδελφάκια” του, αποτυγχάνουν παταγωδώς

Συνοψίζοντας, το SA αποτελεί μια πολύ ειλικρινή κι εμπνευσμένη προσπάθεια από τη νεοσύστατη Mad Head Games. O τίτλος κάνει σωστά τη συντριπτική πλειοψηφία των πραγμάτων που αποπειράται να κατορθώσει, πάντα με σεβασμό προς τον καταναλωτή και προσοχή στη λεπτομέρεια. Δεδομένης της εταιρείας πίσω από την κυκλοφορία του (Prime Matter), το κόστος είναι επίσης πολύ προσιτό και σίγουρα δε θα αφήσει κανένα φίλο του sci-fi απογοητευμένο.

Ευχαριστούμε πολύ την Enarxis Dynamic Media για την παραχώρηση του παιχνιδιού.

You may also like