Ένα ήσυχο απόγευμα που καθόμουν στον υπολογιστή μου, λαμβάνω μία ειδοποίηση στο email μου με τίτλο “She Could Fly”, κάτι αρκετά ιδιαίτερο που δεν έδωσα παραπάνω σημασία αρχικά. Αρκετές εβδομάδες μετά, αποφασίζω να το δώσω μία ευκαιρία, παρατηρώντας μάλιστα διαδικτυακά την μικρή διάρκεια του, συγκεκριμένα αυτή της μίας ώρας. Την στιγμή που είδα τίτλους τέλους, ακριβώς μία ώρα μετά την έναρξη, “έπαιξα” ένα από τα πιο δυνατά παιχνίδια του έτους, όχι, όμως, για τον λόγο που νομίζετε.
Το παρόν κείμενο δεν αποτελεί κριτική, ούτε θα τηρήσει την δομή του κλασικού review, αλλά θα σας μεταφέρω κάποιες προσωπικές πρώτες εντυπώσεις, καθώς και τον λόγο που μου δημιουργήθηκαν αυτές. Θα αποφευχθούν, επίσης, spoilers.
Πριν αναφερθούμε στον τίτλο, μία μικρή ενημέρωση για την δημιουργία του πρωτότυπου υλικού.

Το She Could Fly ξεκίνησε ως κόμικ και έχει ως πρωταγωνίστρια την Luna, μία δεκαπεντάχρονη κοπέλα που πάσχει από OCD, με έντονα παραδείγματα αυτών να βρίσκονται και στις σελίδες που θα συναντήσετε. Η Luna εθίζεται με μία ανθρώπινη φιγούρα που πετάει με εξαιρετικά γρήγορη ταχύτητα πάνω από την πόλη της, κανείς όμως δεν ξέρει ποια είναι και τι κάνει εκεί.
Το εν λόγω κόμικ, μάλιστα, κυκλοφορεί από την Dark Horse Comics, με το σχεδιασμό να τον έχει αναλάβει ο αργεντινός Martín Morazzo και τον χρωματισμό ο Miroslav Mrva. Το μυαλό πίσω από την κεντρική ιδέα είναι ο Christopher Cantwell, συνδημιουργός της σειράς Halt and Catch Fire του AMC, ο οποίος πάσχει επίσης από OCD.

Το She Could Fly: Documentary Escape Game, το οποίος είναι ο τίτλος του παιχνιδιού, αποτελεί ένα κράμα διαφόρων ιδεών. Ο κορμός της δομής του θυμίζει αρκετά το P.T., κυρίως με την διαρκή επανάληψη της περιήγησης του σπιτιού της πρωταγωνίστριας, καθώς και του κεντρικού διαδρόμου του ορόφου της πολυκατοικίας. Μετά έχουμε και ένα υποτιθέμενο Escape Room, με τους γρίφους να είναι μεταμφιεσμένοι με τις φοβίες που βιώνει ένα άτομο που πάσχει από OCD, αλλά και άγχος (θα μιλήσουμε περισσότερο παρακάτω για αυτό).
Τέλος, το πιο σημαντικό κομμάτι του τίτλου αποκαλύπτεται όταν καταφέρετε και ολοκληρώσετε διάφορες σελίδες από το ομώνυμο κόμικ, στις οποίες φανερώνονται κάποια σημεία που μπορείτε να αντιδράσετε και να παρακολουθήσετε κάποια βίντεο με την κύρια θεματική του τίτλου.
Ποιος είναι όμως αυτός;

Ο λόγος που το “παίξετε” στον τίτλο βρίσκεται με εισαγωγικά (αλλά και εντός του άρθρου) είναι διότι η κύρια αφορμή της δημιουργίας του τίτλου δεν είναι απλά να “παίξετε”, αλλά να ενημερωθείτε σωστά πάνω σε μία διαταραχή, αυτή του OCD, ή αλλιώς Ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή.
Τα βίντεο που προαναφέραμε από παθόντες αυτής, με έναν από αυτούς να είναι και ο ίδιος ο Cartwell, καθώς και ειδικούς ψυχολόγους και ψυχιάτρους που έχουν ασχοληθεί με το OCD. Κάθε βίντεο έχει ως σκοπό να ενημερώσει τον παίκτη για φαινομενικά βασικές ερωτήσεις όπως τι είναι το OCD, ποια είναι η λάθος εικόνα που έχουν οι άνθρωποι για αυτήν, τι είναι τα Compulsions (το C στο ακρωνύμιο), μεταξύ άλλως ερωτημάτων.

Όταν είδα τίτλους τέλος σε ένα αρκετά απότομο κλείσιμο, στο κεφάλι μου δημιουργήθηκαν αρκετές σκέψεις. Αυτό που ξέρω είναι ότι δεν έπαιξα κάποιο παιχνίδι που θα το θυμάμαι αύριο διότι είχε έναν πρωτοπόρο μηχανισμό, ούτε θα μπορούσα να το εκθειάσω για το gameplay του.
Ο σκοπός του, όμως, δεν είναι αυτός και για αυτό τους οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ, σαν gamer αλλά και σαν Θάνος. Το She Could Fly αποτελεί μία εξαιρετική (και αρκετά οικονομική) ενημέρωση για την διαταραχή αυτή, μεταμφιεσμένη στην μορφή ενός βιντεοπαιχνιδιού. Ένιωσα περίπου όπως είχα νιώσει όταν τελείωσα την έρευνα μου πάνω στο ταξίδι της Senua προς την ψύχωση, κάτι που χαίρομαι πραγματικά που το βίωσα.
Το She Could Fly: Documentary Escape Game είναι διαθέσιμο από τις 12 Ιουλίου του 2024 για PC μέσω Steam.