fbpx
Home ReviewsGame Reviews Steelrising | The Review

Steelrising | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Ατσκακάνης

Je m’appelle Aegis (Με λένε Aegis)

Γαλλική επανάσταση 1789. Το Παρίσι βράζει. Ο λαός προσπαθεί να ανατρέψει τον Λουδοβίκο ΙΣΤ’. Ο βασιλιάς όμως έχει έναν άσσο κρυμμένο στο μανίκι του. Με την βοήθεια ενός από τους εφευρέτες του παλατιού δημιουργεί μια στρατιά άψυχων μηχανών (ρομπότ – automats) και καταστέλλει οποιαδήποτε προσπάθεια εξέγερσης. Η γυναίκα του, Μαρία Αντουανέτα την οποία έχουν φυγαδεύσει σε ένα παλάτι μακριά από το κέντρο του Παρισιού φοβάται ότι ο σύζυγός της παρασύρεται από την επιρροή των συμβούλων του και θέλει να μάθει τη απόγιναν τα παιδιά της. Προστατευμένη ή μάλλον φυλακισμένη από τους μηχανικούς φρουρούς δεν έχει άλλη λύση παρά μόνο να στείλει στο Παρίσι τον δικό της σωματοφύλακα. Ένα ρομπότ που έχει φτιαχτεί να είναι πιστό σε αυτήν και μόνο αυτή. Την Aegis.

Ένα ιδιαίτερο ρομπότ

Σε μια παραλλαγή της ιστορίας της Γαλλικής επανάστασης με πρωταγωνιστές όχι τους ανθρώπους άλλα τα ρομπότ ερχόμαστε σε επαφή με τον χαρακτήρα μας μέσα από ένα απλό character creation μενού. Δεν μπορούμε να αλλάξουμε πολλά στην εμφάνιση της Aegis. Το υλικό-δέρμα που είναι φτιαγμένη, τα μαλλιά και το makeup του προσώπου της είναι οι μοναδικές αλλαγές που μπορούμε να κάνουμε στην εμφάνισή της. Αυτό μπορεί να ξενίσει κάποιους που έχουν συνηθίσει να περνούν αρκετή ώρα στο μενού δημιουργίας χαρακτήρα μιας και με αυτόν θα περάσεις τις επόμενες X ώρες στον κόσμο του παιχνιδιού. Ενώ και εμένα στην αρχή μου φάνηκε αρκετά ρηχό το μενού, αργότερα στην πορεία του παιχνιδιού κατάλαβα γιατί οι δημιουργοί του Steelrising αποφάσισαν να έχουν το συγκεκριμένο μοντέλο για πρωταγωνιστή μιας και η Aegis παίζει πολύ σημαντικό ρόλο σε όλη την ιστορία. Μετά την εμφάνιση το επόμενο που πρέπει να επιλέξουμε είναι το στυλ με το οποίο θα πολεμήσουμε στην διάρκεια της περιπέτειάς μας.

Χορεύοντας με τα όπλα

Επιλέγοντας λοιπόν τον τρόπο που θα παίξουμε μας δίνεται και η δυνατότητα να καταλάβουμε πως λειτουργούν και οι μηχανισμοί της μάχης. Κάθε μία από της κλάσεις (Bodyguard – Soldier – Dancer – Alchemist) έχει τα υπέρ και τα κατά. Ο Bodyguard στηρίζεται στην δύναμη και αντοχή του στα χτυπήματα, ο Soldier είναι ο πιο ισορροπημένος, ο Dancer βασίζεται στην ταχύτητα και ο Alchemist στην δυνατότητα να χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την φωτιά, τον πάγο και τον ηλεκτρισμό.


Αν και φαίνεται η κάθε κλάση να είναι αρκετά διαφορετική στην ουσία όμως αυτό δεν σε περιορίζει στον τρόπο που θα παίξεις στο παιχνίδι μιας και τον πιο σημαντικό ρόλο παίζουν τα όπλα που θα χρησιμοποιείς. Στο Steelrising θα συναντήσεις οκτώ διαφορετικά ήδη όπλων. Μερικά από αυτά είναι οι Βεντάλιες, οι Αλυσίδες και τα Σφυριά. Κάθε ένα από τα όπλα που θα χρησιμοποιείς έχει δύο διαφορετικές λειτουργίες. Το χτύπημα και την ειδική του λειτουργία. Το χτύπημα του κάθε όπλου διαφέρει και στην ταχύτητα και στο μέγεθος ζημιάς που κάνει στον αντίπαλο. Βαριά σφυριά κάνουν πολύ ζημιά αλλά είναι βαράνε πολύ αργά. Η δεύτερη (special) λειτουργία του κάθε όπλου είναι αυτό που κάνει το παιχνίδι να διαφέρει από τα υπόλοιπα του είδους. Σε αντίθεση με άλλα λοιπόν παιχνίδια του είδους, εδώ η Aegis δεν μπορεί να κάνει άμυνα ή αποφυγή (parry) από μόνη της. Θα πρέπει να έχει στα χέρια της το συγκεκριμένο όπλο που θα της δώσει την δυνατότητα να το κάνει.

Μαχητική πανδεσία

Με αυτό τον τρόπο λοιπόν το Steelrising σου δίνει την δυνατότητα να παίξεις με διάφορους τρόπους από νωρίς μιας και όπλα βρίσκεις πολύ γρήγορα σχετικά. Ξεκίνησα την περιπέτεια με το βαρύ σφυρί που σαν ειδική λειτουργία είχε την δημιουργία ασπίδας για προστασία αλλά είδα στην πορεία ότι μπορείς να παίξεις το ίδιο αποτελεσματικά και ίσως πιο διασκεδαστικά με άλλους τύπους όπλων. Το γεγονός είναι ότι έχει αρκετή ποικιλία για να ευχαριστηθούν και οι πιο απαιτητικοί παίκτες.

Εκτός όμως από τα όπλα στο παιχνίδι υπάρχουν και πέντε διαφορετικού είδους χειροβομβίδες. Χειροβομβίδες που ακινητοποιούν τους αντιπάλους, που τους παγώνουν, που τους βάζουν φωτιά ή ηλεκτρισμό και απλές παραδοσιακές που απλά εκρήγνυνται κάνοντας ζημιά μας βοηθούν αρκετά. Μπήκα στον πειρασμό να χρησιμοποιήσω αρκετές φορές τις χειροβομβίδες μιας και είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές αν τις χρησιμοποιήσεις σωστά εναντίων των εχθρών.

Τα κακά ρομπότ του βασιλιά

Οι εχθροί της Aegis είναι αποκλειστικά και μόνο άλλα Automatons τα οποία ποικίλουν σε μέγεθος. Ο σχεδιασμός τους είναι αρκετά λεπτομερής και όμορφος αλλά μου φάνηκε ύστερα από ένα σημείο και μετά ότι πολεμούσα τις ίδιες μηχανές απλά λίγο πιο εξελιγμένες. Αυτό ήταν περισσότερο έντονο τις τελευταίες ώρες του παιχνιδιού. Οι εχθροί όμως κινούνται απίστευτα όμορφα στο χώρο. Νιώθεις σε κάθε τους κίνηση ότι είναι μηχανές και είναι ακριβώς όπως θα φανταζόσουν ένα ρομπότ τον 18ο αιώνα. Μπορείς να αναγνωρίσεις από την πρώτη όψη για πια εργασία έχουν δημιουργηθεί πριν ο βασιλιάς τα μετατρέψει σε στρατιώτες. Ρομπότ ξυλοκόποι, μουσικοί κλπ.

Εντυπωσιακά είναι και τα Bosses του Steelrising. Η λεπτομέρεια στον σχεδιασμό των Boss σε αφήνει με το στόμα ανοιχτό. Οι μάχες όπως θα περίμενε κανείς είναι αρκετά χορταστικές μιας και το κάθε Boss έχει αρκετές φάσεις κατά της διάρκεια της μονομαχίας. Μελανό σημείο στην παρουσία των Bosses είναι ότι αργεί λίγο η πρώτη σου μάχη με ένα από αυτά και ότι θα ήθελα να υπάρχουν περισσότερα. Στον δρόμο σου θα βρεις αρκετά mini bosses και η αλήθεια είναι ότι στην αρχή νόμιζα ότι ήταν κανονικά Boss.

Άλμα ανάπτυξης

Η Aegis κινείται με απίστευτη ομορφιά στον χώρο. Μεγάλη έκπληξη ήταν το άλμα! Ο χαρακτήρας μας μπορεί να κάνει άλματα με την χρήση ενός πλήκτρου. Αυτό δίνει μεγαλύτερο εύρος στις μάχες μιας και μπορείς να κάνεις και εναέρια χτυπήματα καθώς και να ανακαλύψεις μυστικά πηδώντας σε μέρη που φαινομενικά δεν μπορείς να φτάσεις. Οι μηχανισμοί gameplay της Aegis κάνουν τικ σε όλα τα Soulsborne τύπου παιχνίδια. Και εδώ τα χτυπήματα, οι αποφυγές (dodge) και τα άλματα για να γίνουν χρειάζονται ενέργεια (Stamina). Αν τελειώσει η ενέργεια τότε η Aegis δεν μπορεί να επιτεθεί και ούτε να αποφύγει χτυπήματα. Στην διαχείριση της ενέργειας οι developers του Steelrising προσέθεσαν έναν έξτρα μηχανισμό που βοηθά τον παίχτη. Μόλις τελειώσει η ενέργεια σου δίνεται η δυνατότητα να πατήσεις ένα πλήκτρο και να αποκτήσεις άμεσα ένα μέρος της πίσω. Αυτό δεν έρχεται χωρίς κόστος όμως. Η Aegis χρησιμοποιώντας αυτό το μηχανισμό ξεκινά να παγώνει. Αν το παρακάνεις τότε παγώνει τελείως και ακινητοποιείται για κάποια δευτερόλεπτα.

Προχωρώντας το παιχνίδι η Aegis ξεκλειδώνει και τρεις επιπλέον λειτουργίες που προσθέτουν πολλά περισσότερα στους μηχανισμούς του παιχνιδιού. Αυτά είναι η δυνατότητα να κάνει ένα dash στον αέρα και να φτάσει σε πιο μακρινά σημεία, η δυνατότητα να χρησιμοποιεί έναν γάντζο για να ανεβαίνει σε προκαθορισμένα όμως σημεία μόνο και την δυνατότητα κλοτσά και να σπάει συγκεκριμένους τοίχους ή πόρτες. Το dash και η κλοτσιά μπορούν να χρησιμοποιηθούν και μέσα στην μάχη.

Η Aegis σκοτώνοντας τους εχθρούς της μαζεύει Anima Essences (souls) τα οποία μπορεί να ξοδέψει για να αναβαθμίσει είτε τον εαυτό της είτε τα όπλα της. Αυτό μπορεί να γίνει σε συγκεκριμένα σημεία που βρίσκεις στην κάθε περιοχή. Αγάλματα που ενεργοποιώντας τα εμφανίζεται μια καρέκλα που η Aegis κάθεται για να κάνεις τις αναβαθμίσεις. Κάθε φορά που κάθεσαι στην καρέκλα οι εχθροί (εκτός των Boss) εμφανίζονται και πάλι. Γενικά το Steelrising είναι αρκετά οικείο σε όσους έχουν παίξει έστω και έναν Soulsborne τίτλο.

Καλό το gameplay αλλά από ιστορία τι λέει

Η αλήθεια είναι ότι στο Steelrising ο πρωταγωνιστής είναι το gameplay. Το σενάριο όμως δεν σε αφήνει παντελώς αδιάφορο. Από την πρώτη κιόλας θέαση του trailer του παιχνιδιού το πάντρεμα της Γαλλικής Επανάστασης τους 18ου αιώνα με τα Automatons (Ρομπότ) φαίνεται ενδιαφέρουσα. Δυστυχώς όμως ήταν αρκετά μονότονη. Υπάρχουν κάποια σημεία που θα σου κρατήσουν το ενδιαφέρον αλλά αυτά δυστυχώς είναι λίγα και ίσως ξεδιπλώνονται αρκετά αργά στην πλοκή. Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς μας ερχόμαστε σε επαφή με αρκετούς χαρακτήρες που ζήσανε εκείνη την περίοδο και βλέπουμε την ιστορία να εξελίσσεται μέσα από βίντεο. Υπάρχει και η δυνατότητα αρκετών side quest χωρίς αυτά να είναι απαραίτητο να τα κάνεις για να ολοκληρώσεις την ιστορία.

Παρίσι 1789

Το Παρίσι είναι μπορώ να πω εντυπωσιακό. Η μηχανή γραφικών φαίνεται να τα καταφέρνει καλά στην απεικόνιση των χαρακτήρων και του περιβάλλοντος. Νιώθεις ότι πραγματικά βρίσκεσαι στον 18ο αιώνα. Από τους κήπους παλατιού στους φλεγόμενους δρόμους του Παρισιού το Steelrising απεικονίζει αρκετά πιστά την εποχή. Οι φωτισμοί και οι σκιάσεις σε βάζουν δημιουργούν μια ατμόσφαιρα που μπορεί να σε παρασύρει και να ξεχαστείς απλά κοιτώντας τα κτήρια. Έπιασα πολλές φορές τον εαυτό μου να προσπαθώ να βρω την καλύτερη θέση και γωνία για να βγάλω ένα ωραίο screenshot. Ηχητικά το Steelrising είναι αρκετά ικανοποιητικό. Κάθε φορά που ξεκινάς μια μάχη ξεκινά και μουσική που κορυφώνεται όταν αντιμετωπίζεις ένα Boss. Υπήρξαν κάποια σημεία στην διάρκεια του παιχνιδιού που ξαφνικά και για λίγο ο ήχος του περιβάλλοντος χανόταν τελείως αλλά αυτό μάλλον θα διορθωθεί στο μέλλον μιας και εγώ έπαιξα την έκδοση χωρίς το day one patch.

Ευχαριστούμε θερμά την AVE για την διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like