Τα action-adventure RPGs είναι μια από τις πιο κλασικές, θα λέγαμε, κατηγορίες παιχνιδιών, καθώς συνδυάζουν στοιχεία δράσης, εξερεύνησης και σε αρκετές περιπτώσεις, βαθιάς αφήγησης. Σε αυτά τα παιχνίδια, συνήθως αναλαμβάνουμε τον ρόλο ενός χαρακτήρα που εξελίσσεται μέσα σε έναν ευρύ κόσμο, γεμάτο μυστήρια, εχθρούς και μικρές ιστορίες που διαμορφώνουν το lore του. Η έμφαση δίνεται τόσο στην τακτική μάχη και την ανάπτυξη του χαρακτήρα, όσο και στην ιστορία που ξετυλίγεται μέσα από την εξερεύνηση. Η δημοφιλία του είδους βασίζεται στην ικανότητά τους να προσφέρουν ελευθερία και βάθος. Σε αυτά μπορούμε να εξερευνούμε ανοιχτούς κόσμους, να λύνουμε παζλ, να συμμετέχουμε σε δυναμικές μάχες και να κάνουμε επιλογές που επηρεάζουν την πορεία της ιστορίας και το πως θα εξελιχθεί ο ίδιος ο ήρωας μέσα σε αυτή.
Σε αυτό το πλαίσιο, το Tails of Iron εμφανίζεται ως ένα παιχνίδι που ενσωματώνει τα κλασικά στοιχεία του είδους, προσφέροντας μια ιδιαίτερη προοπτική με τη μοναδική του αισθητική και την απλή αλλά συγκινητική ιστορία του. Το Tails of Iron αναπτύχθηκε από την Odd Bug Studio και κυκλοφόρησε το 2021. Μας μεταφέρει σε έναν φανταστικό κόσμο κατοικημένο από ανθρωπομορφικά πλάσματα, όπως αρουραίους και βατράχους, όπου ο παίκτης αναλαμβάνει τον ρόλο του Redgi, ενός νεαρού πρίγκιπα αρουραιού. Η ιστορία ξεκινά όταν το βασίλειό του δέχεται επίθεση από μια φυλή βατράχων, με τον Redgi να αναλαμβάνει την αποστολή να διώξει τους εχθρούς και να αποκαταστήσει την ειρήνη. Ως τίτλος ήταν ένα συμπαθητικό έργο με ένα σύστημα μάχης που θύμιζε κάτι από Hollow Knight και τα πιο κλασικά Soulsborne παιχνίδια και σχέδια που έμοιαζαν βγαλμένα από παραμύθια – ή Flash games.

Μετά την κυκλοφορία του πρώτου Tails of Iron, η Odd Bug Studio συνέχισε με την ανάπτυξη του sequel που ήρθε να επεκτείνει την εμπειρία του πρώτου. Το Tails of Iron 2: Whiskers of Winter μας μεταφέρει ξανά στον σκοτεινό κόσμο των ανθρωπόμορφων αρουραίων και βατράχων, προσφέροντας εντυπωσιακά γραφικά, ατμοσφαιρικό ήχο, γνώριμες φωνές και το κλασικό στρατηγικό σύστημα μάχης. Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να έχουμε παίξει το πρώτο παιχνίδι για να καταλάβουμε τα γεγονότα κάνοντάς το έτσι άμεσα προσβάσιμο σε ένα μεγαλύτερο κοινό. Ωστόσο, παρά τις πολλές του δυνατότητες, το παιχνίδι αντιμετωπίζει κάποιους περιορισμούς, όπως επαναλαμβανόμενη εξερεύνηση και σχεδιασμό επιπέδων που δεν εκμεταλλεύεται πλήρως τις δυνατότητές του.
Μετά από μια σύντομη, έντονη εισαγωγή, όπου ολόκληρο το σπίτι του Arlo καταστρέφεται από μια νέα απειλή, τους “Dark Wings”, εκείνος πρέπει να εκδικηθεί τον θάνατο του πατέρα του και να ηγηθεί του λαού του ως νέος Φύλακας. Όλος ο τίτλος και τα γεγονότα του εκτυλλίσσονται χωρίς διάλογο, με τις εικόνες και τα animations να διηγούνται την ιστορία με όμορφο και κατανοητό τρόπο. Ωστόσο, η απουσία διαλόγου πλαισιώνεται από την αφήγηση του Doug Cockle, γνωστού για τον ρόλο του ως Geralt of Rivia, προσδίδει μια διαφορετική βαρύτητα στην ιστορία αλλά δεν αποφεύγεται η … γνώριμη χροιά του, με αποτέλεσμα να αποσπώμαστε από τον κόσμο του παιχνιδιού προς έναν άλλο.

Επίκεντρο και στον δεύτερο τίτλο της σειράς είναι οι μάχες, με αυτές να είναι πιο δυναμικές, με βάρος και πιο αντιδραστικές από ποτέ, ενώ οι επιθέσεις, οι αποφυγές, οι αποκρούσεις και τα μπλοκαρίσματα να είναι πιο ακριβή και εύστοχα. Σε αντίθεση με τους πιο απλούς εχθρούς, τα αφεντικά είναι αρκετά πιο δύσκολα και απαιτούν εκμάθηση, εξοικείωση και παράλληλα πρέπει να μάθουμε όσο καλύτερα γίνεται τον χειρισμό του χαρακτήρα μας για να είμαστε αποτελεσματικοί. Μια νέα προσθήκη είναι η ανάγκη χρήσης μιας Whetstone για να ακονίζουμε το σπαθί μας ώστε να αυξάνουμε την αποτελεσματικότητά τους. Αυτό υποδεικνύεται μέσω μιας κίτρινης γραμμής και είναι κρίσιμο να τη διατηρούμε όσο το δυνατόν πιο γεμάτη, αν φυσικά, θέλουμε να αντιμετωπίσουμε πιο επικίνδυνους εχθρούς και αρχηγούς.
Σκοτώνοντας εχθρούς και αφεντικά θα λάβουμε αρκετούς πόρους για να αναβαθμίσουμε τον εξοπλισμό μας και για να φτιάξουμε νέα αντικείμενα ή σετ πανοπλίας. Τα set αυτά είναι κρίσιμα κατά την διάρκεια της μάχης αφού οι δυνατότητες και τα στατιστικά τους προορίζονται για διαφορετικές καταστάσεις και αδυναμίες. Αν δεν μείνουμε με μια πανοπλία σε όλη την διάρκεια αλλά “διαβάσουμε” τον εχθρό μας και εξοπλίσουμε την κατάλληλη εργαλειοθήκη, τότε θα είμαστε πιο αποτελεσματικοί. Επιπλέον, μπορούμε να φτιάξουμε και πιο ισχυρά σπαθιά, δόρατα, τσεκούρια, τόξα και πολλά άλλα όσο προχωράμε.

Πολλά από τα συστήματα του παιχνιδιού θυμίζουν κάτι από Monster Hunter αφού πέρα από την αναβάθμιση του βασικού εξοπλισμού έχουμε και ένα κεντρικό Hub που αναπτύσσουμε αντίστοιχα ώστε να χρησιμοποιήσουμε τις εγκαταστάσεις του. Πρόσβαση σε καλύτερους Blacksmiths δίνει περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης ενώ εγκαταστάσεις όπως η κουζίνα μας εξοπλίζουν με τρόφιμα και αντικείμενα που μπορούν να μας χρησιμεύσουν κατά την διάρκεια της μάχης ή πριν από αυτές. Φυσικά, δεν λείπουν και τα side missions που μας θέτουν αντιμέτωπους με μοναδικούς αρχηγούς και μας ανταμείβουν με σπάνια υλικά, αντικείμενα και χρήματα.
Σε όλα αυτά, ο κόσμος είναι χειροποίητος και πανέμορφος, με περιβάλλοντα που κυμαίνονται από χιονισμένα βουνά και δάση με πυκνή βλάστηση αλλά και κατεστραμμένες πόλεις ή αρχαία ερείπια γεμάτα λεπτομέρειες. Κάθε τοποθεσία έχει εξαιρετική λεπτομέρεια, ενώ οι χαρακτήρες διαθέτουν όμορφα χαρακτηριστικά που τους δίνουν ζωή. Οι διαφορετικές φυλές, οι χαρακτήρες, οι εχθροί, τα αφεντικά ακόμα και οι μικρές λεπτομέρειες όπως τα όπλα ή το παρασκήνιο είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο που ξεχωρίζουν εύκολα και συνθέτουν ένα σκηνικό που παραμένει γοητευτικό από την αρχή μέχρι και το τέλος.

Αν και δεν είναι εξαιρετικά μεγάλο παιχνίδι, το Tails of Iron 2: Whiskers of Winter συνεχίζει να προσφέρει μια εξαιρετική εμπειρία στους λάτρεις της σειράς αλλά και των action-adventure RPGs, με την ατμοσφαιρική του παρουσίαση, τις έντονες μάχες και ένα ευπρόσδεκτο σύστημα αναβάθμισης. Παρά τις όποιες αδυναμίες του, όπως οι περιορισμοί στη διαχείριση του κόσμου και η επαναληπτικότητα σε κάποιες πτυχές, το παιχνίδι καταφέρνει να διατηρήσει τη γοητεία του και να προσφέρει ευχάριστη πρόκληση παρά την δυσκολία του. Ο μοναδικός του χαρακτήρας και η προσοχή στη λεπτομέρεια του σχεδιασμού του κόσμου, το καθιστούν ένα τίτλο που αξίζει να προσέξουμε.
Ευχαριστούμε την εκδότρια για την παραχώρηση του Review Code.


