Home ReviewsEarly access Reviews Temtem: Swarm [Early Access] | Review

Temtem: Swarm [Early Access] | Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Η εμφάνιση του Vampire Survivors πριν μερικά χρόνια σηματοδότησε την αρχή ενός νέου είδους που παραμένει μέχρι και σήμερα εθιστικό σε όλες τις μορφές του. Με το παιχνίδι να δημιουργεί με τον τρόπο του το “bullet heaven,” ήταν αναμενόμενο να δούμε νέες αλλά και πιο έμπειρες ομάδες να δημιουργούν την δική τους ματιά στο είδος. Με παιχνίδια όπως το Brotato, το Death Must Die Η εμφάνιση του Vampire Survivors πριν μερικά χρόνια σηματοδότησε την αρχή ενός νέου είδους που παραμένει μέχρι και σήμερα εθιστικό σε όλες τις μορφές του. Με το παιχνίδι να δημιουργεί με τον τρόπο του το “bullet heaven,” ήταν αναμενόμενο να δούμε νέες αλλά και πιο έμπειρες ομάδες να δημιουργούν την δική τους ματιά στο είδος. Με παιχνίδια όπως το Brotato, το Death Must Die, το Soulstone Survivors και το Halls of Torment αλλά και spin-offs όπως το Deep Rock Galactic: Survivors, υπάρχουν πολλές επιλογές για την συλλογή μας αλλά και για το πως να περάσουμε ευχάριστα τον χρόνο μας.

Το κοινό που έχουν όλα τα παιχνίδια του είδους είναι πως επιλέγουμε έναν χαρακτήρα που φέρει μαζί του ένα συγκεκριμένο όπλο ή και ικανότητα και τοποθετούνται σε χάρτες όπου ορδές εχθρών έρχεται κατά πάνω τους. Καθώς αντιμετωπίζουμε τους εχθρούς αυτούς αποκτούμε πόντους εμπειρίας οι οποίοι με την σειρά τους ανεβάζουν το επίπεδό μας και μας δίνουν την επιλογή αναβαθμίσεων και νέων όπλων. Έτσι, φτιάχνουμε το δικό μας build κάθε φορά, ένα build που θα μας επιτρέψει όχι μόνο να επιβιώσουμε αλλά και να καταστρέψουμε τους πάντες με ελάχιστη προσπάθεια – από ένα σημείο και μετά. Το Vampire Survivors, απλό στην φόρμουλά του, λειτούργησε ως την βάση ώστε άλλες ομάδες ανάπτυξης να εμπλουτίσουν το είδος αλλά και το gameplay με επιπρόσθετους μηχανισμούς όπως αποκλειστικά Boss Fights και σε ορισμένες περιπτώσεις την διήγηση μιας ιστορίας.

Τι θα γινόταν όμως αν ένα παιχνίδι όπως τα Pokemon αποκτούσε το δικό του Survivors τίτλο; Αυτή την απορία δεν έρχεται να λύσει η Pokemon Company αλλά η Crema Games με τον δικό της Monster-Catching τίτλο, TemTem και συγκεκριμένα με το νέο Early Access τίτλο της, TemTem: Swarm.

To TemTem: Swarm δεν επανιδρύει τον τροχό αλλά έρχεται με τον τρόπο της να δοκιμάσει κάτι καινούργιο σε ένα ήδη υπάρχων σύμπαν. Βουτάμε στον κόσμο των TemTem και συγκεκριμένα στον ηλεκτρονικό κόσμο των καρτών “αιχμαλωσίας” των TemTem, εκεί όπου πολλά από τα πλάσματα έχουν υποστεί κάποιου είδους μόλυνση και έρχονται διαρκώς κατά πάνω μας για να μας κάνουν κομμάτι τους ή για να μας σκοτώσουν.

Τα εχθρικά κύματα ξεκινούν αραιά, αλλά ο αριθμός και η δύναμή τους αυξάνονται γοργά με κάθε δευτερόλεπτο που περνά. Το Temtem μας χρησιμοποιεί το αρχικό “όπλο” του – μια ικανότητα που έρχεται κατευθείαν από το βασικό παιχνίδι – για να αποκρούσει τους επιτιθέμενους ενώ έχουν και μια ισχυρή Ultimate ικανότητα με παρατεταμένο cooldown για όταν τα εχθρικά κύματα αρχίζουν να γίνονται πιο δύσκολα.

Οι εχθροί μας ρίχνουν κύβους εμπειρίας, οι οποίοι ανεβάζουν το επίπεδο του Temtem μας, παρέχοντας μια επιλογή τριών νέων ικανοτήτων με κάθε επίπεδο—που κυμαίνονται από μοναδικές επιθέσεις έως βελτιώσεις για ζημιά, πλήθος βλημάτων ή διάρκεια cooldown. Ορισμένες δεξιότητες βελτιώνουν ακόμη και αυτές τις πτυχές αυτόματα, ανεξάρτητα από τις στατιστικές ενισχύσεις που παρέχονται από τις βοηθητικές δεξιότητες του Temtem.

Μόλις φτάσουμε σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο, το Temtem μας εξελίσσεται σε ισχυρότερη μορφή του με βελτιωμένα βασικά στατιστικά, καθιστώντας τις αναβαθμίσεις πιο αποτελεσματικές. Κάθε Temtem περιορίζεται σε ένα σύνολο δεξιοτήτων τεσσάρων επιθετικών και τεσσάρων βοηθητικών ικανοτήτων, αλλά αυτές μπορούν να αντικατασταθούν με νέες δεξιότητες στις αντίστοιχες κατηγορίες τους όποτε ανεβαίνετε επίπεδο και επιλέγετε να το κάνετε.

Αυτό προσδίδει μια πιο στρατηγική προσέγγιση σε κάθε προσπάθεια και το γεγονός ότι μπορούμε να παίξουμε με φίλους μας μας επιτρέπει να χτίζουμε ένα build ανάλογα με τις ανάγκες της ομάδας μας. Στην εξέλιξη του TemTem μας θα βοηθήσουν και διάφορα τυχαία events, συμπεριλαμβανομένων προκλήσεων επιβίωσης και μάχες ενάντια σε ισχυρούς εχθρούς, που ανταμείβουν με αναβαθμίσεις δεξιοτήτων και με Pansuns – το νόμισμα του παιχνιδιού. Τα Pansuns είναι το κλειδί για την πρόοδο του Temtem μεταξύ των runs, επιτρέποντάς μας να βελτιώσουμε τα βασικά τους στατιστικά στο Skills tree. Κάθε Temtem έχει το δικό του μοναδικό δέντρο που μπορεί να αναπτύξει μέσω των Pansun, το οποίο συμπληρώνεται από ένα κοινό δέντρο το οποίο μοιράζεται σε όλα τα Temtem για να ενισχυθούν περαιτέρω οι ικανότητές τους ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες.

Πέρα από τα γεγονότα και τους εχθρούς, η “φρεσκάδα” του παιχνιδιού εντοπίζεται στις επιτόπιες εξελίξεις των TemTem και στο γεγονός ότι μπορούμε να ξεκλειδώσουμε νέα μέσω αυγών που βρίσκουμε στους χάρτες. Το βασικό πρόβλημα του Temtem: Swarm όμως είναι ο ρυθμός του, ο οποίος, αν και διακριτικός, υπονομεύει τη συνολική εμπειρία. Ενώ η ιδέα της μάχης απέναντι σε ατέλειωτα κύματα εχθρών υπόσχεται δράση, ένταση και σε ορισμένες περιπτώσεις εθισμό, το παιχνίδι αδυνατεί να μεταδώσει αυτή την αίσθηση εξαιτίας του αργού ρυθμού του. Η πρόοδος στο παιχνίδι είναι αργή και κουραστική, καθιστώντας ακόμη και σύντομες περιόδους παιχνιδιού περισσότερο σαν αγγαρεία παρά σαν συναρπαστική πρόκληση.

Η σύγκριση μεταξύ προκατόχων είναι αναπόφευκτη, ειδικά όταν υπάρχουν τόσα παιχνίδια στο είδος και ακόμα ιδιαίτερα όταν ο πρώτος εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να είναι η πιο εθιστική εμπειρία. Στο Swarm, οι εχθροί απαιτούν υπερβολικό χρόνο για να ηττηθούν, οι αναβαθμίσεις δεν έχουν το βάρος που θα περίμενε κανείς, και οι Ultimate ικανότητες των Temtem φορτίζουν τόσο αργά ώστε να γίνονται απογοητευτικές και σε πολλές περιπτώσεις να ξεχνάμε πως τις έχουμε. Αυτές οι μικρές ατέλειες συσσωρεύονται, αποστραγγίζοντας την ενέργεια από αυτό που θα έπρεπε να είναι ένας γρήγορος, δυναμικός κύκλος παιχνιδιού, μετατρέποντας το σε μια δοκιμασία αντοχής, ακόμη και για σύντομα παιχνίδια.

Μαζί με αυτά, παρά την πληθώρα περιεχομένου, λείπει η αίσθηση της πραγματικής ποικιλίας ή του πειραματισμού. Οι ξεκλειδωμένες ικανότητες και αναβαθμίσεις, αν και πολυάριθμες, συχνά μοιάζουν με μικρές παραλλαγές του ίδιου θέματος – περισσότερο σαν διαφορετικοί αριθμοί παρά σαν δυνάμεις που αλλάζουν δραστικά το παιχνίδι.

Η απουσία τολμηρών επιλογών ή διαφορετικών Evolutionary ικανοτήτων αφήνει το σύστημα να φαίνεται επίπεδο, σαν μια μονόχρωμη ζωγραφιά. Αν και οι μηχανισμοί προόδου προσφέρουν πολλά, λείπει η ‘σπίθα’ που θα έκανε κάθε επιλογή να ξεχωρίζει, αφήνοντας το Temtem: Swarm να παλεύει να ξεπεράσει τις γενικότερες αδυναμίες του.

Το Temtem: Swarm πέφτει στην παγίδα που πρέπει να αποφεύγουν όλα τα roguelikes και αυτό είναι να γίνεται πολύ εύκολο μόνο και μόνο επειδή προσπαθεί να προσδώσει την αίσθηση δύναμης που αποκτάμε προς το τέλος ενός run. Τα προβλέψιμα αφεντικά του και η έλλειψη ποικιλίας των εχθρών το κάνουν απογοητευτικό, χωρίς το βάθος ή τη δυσκολία που κάνει τους παίκτες να επιστρέφουν για περισσότερο.

Ακόμη και το Multiplayer αποτυγχάνει να φέρει τον αναμενόμενο ενθουσιασμό, καθώς προσθέτει λίγα όσον αφορά τον ρυθμό ή την ποικιλία, με αποτέλεσμα περισσότεροι παίκτες να βιώνουν το ίδιο ήπιο παιχνίδι. Η μετριότητα του Swarm είναι το καθοριστικό του χαρακτηριστικό – ούτε υπερέχει ούτε αποτυγχάνει, αιωρούμενο κάπου στην μέση. Αν και είναι ελαφρώς διασκεδαστικό, δεν έχει καμία ξεχωριστή στιγμή για να το κάνει αξέχαστο ή ελκυστικό.

You may also like