fbpx
Home ReviewsGame Reviews TEMTEM | The Review

TEMTEM | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Έχουμε φτάσει σε μια εποχή όπου μια αγαπημένη σειρά μικρών και μεγάλων έχει αρχίσει (εδώ και χρόνια) να…παλιώνει. Μετά την πρώτη κυκλοφορία των Pokemon με τις Red & Green – Blue για την Δύση – είδαμε μια σταθερή εξέλιξη στον κόσμο και το gameplay των επόμενων παιχνιδιών. Αυτή η εξέλιξη έρχεται σε αντίθεση με την ραγδαία ανάπτυξη των βιντεοπαιχνιδιών και την συνεχόμενη εμφάνιση ομάδων ανάπτυξης καθώς τα νέα παιχνίδια της σειράς προσθέτουν σχετικά ασήμαντα πράγματα ή στοιχεία που δεν εντυπωσιάζουν ιδιαίτερα όπως νέες μορφές, “περίεργες” μεταμορφώσεις και νέα variants ανά region.

Σίγουρα κάτι που πολλοί θα ήθελαν να δουν στα νέα παιχνίδια της σειράς είναι πιο διαδεδομένα στοιχεία όπως την δυνατότητα να μπορεί ο παίκτης να φτιάχνει το δικό του σπίτι ή δωμάτιο, να έχει πλήρη παραμετροποίηση του χαρακτήρα του ή των πλασμάτων του και επιτέλους, να μην είμαστε μόνο παιδιά σε έναν παιδικό κόσμο ιδανικά πλασμένο. Αναμφισβήτητα, το να αιχμαλωτίζεις πλάσματα μέχρι να τα πιάσεις όλα – όσο λάθος και να ακούγεται αυτό – είναι κάτι που μας εντυπωσιάζει, κάτι που μας κρατάει αφοσιωμένους. Αλλά καμιά φορά, δεν είναι αρκετό για να μας κρατήσει και το ενδιαφέρον.

Αυτό το πρόβλημα έρχεται να επιλύσει η Crema Games όπου συνεργάστηκε με την Humble Games για να μας φέρει την δική της εκδοχή στα monster collecting RPGs. Το Temtem, το MMORPG της που εστιάζει στο πιάσιμο και την εκπαίδευση των τεράτων γνωστών ως Temtem, μας βάζει σε έναν κόσμο μαζί με άλλους παίκτες, έναν κόσμο που έχει να μας δώσει κάτι γνώριμο και παράλληλα κάτι καινούργιο.

Η γενική υπόθεση του Temtem περιτριγυρίζεται γύρω από τον χαρακτήρα μας που κατοικεί σε ένα από τα έξι νησιά του παιχνιδιού. Σε αυτόν τον κόσμο, οι άνθρωποι ζουν αρμονικά με τα πλάσματα γνωστά ως Temtem με τα οποία μπορούν να συμφιλιωθούν, να τα αιχμαλωτίσουν και να τα εκπαιδεύσουν. Κατα την διάρκεια της ιστορία θα περιπλανηθούμε στα έξι διαφορετικά νησιά, το καθένα με το δικό του κλίμα και πλάσματα, εκεί όπου θα συναντήσουμε άλλους εκπαιδευτές και κατοίκους, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε τους Dojo Leaders για να γίνουμε οι καλύτεροι εκπαιδευτές, την στιγμή που μια κακή οργάνωση θα προσπαθήσει να κατακτήσει όλον τον κόσμο. Οπότε όπως καταλαβαίνετε, μιλάμε για μια κλασική ιστορία που βαδίζει σε “ασφαλή” μονοπάτια με την διαφορά ότι υπάρχουν και κάποιες πιο σκοτεινές στιγμές.

Ξεκινάμε την περιπέτειά μας δημιουργώντας τον χαρακτήρα μας και εξοπλίζοντάς τον με τα ρούχα και την εμφάνιση της αρεσκείας μας. Αμέσως μετά καλούμαστε να επιλέξουμε ανάμεσα σε τρια διαφορετικά Temtem από τον καθηγητή Konstantinos ώστε να ξεκινήσουμε την πορεία μας ως εκπαιδευτές. Τα τρία αρχικά Temtem έχουν διαφορετικά elements από αυτά που έχουμε συνηθίσει, δηλαδή δεν ξεκινάμε απαραίτητα με φωτιά, νερό και γρασίδι. Στην πλειοψηφία τους τα Temtem χωρίζονται σε 10 elements με το καθένα να είναι δυνατό και αδύναμο ενάντια στα άλλα. Σίγουρα θα μας πάρει κάποιον χρόνο να συνηθίσουμε αυτές τις αδυναμίες αφού διαφέρουν από αυτά που ίσως έχουμε μάθει στο παρελθόν.

Κατά την διάρκεια μιας μάχης, ξεκινάμε να παλεύουμε ρίχνοντας δύο Temtem στο πεδίο. Οι μάχες είναι εξίσου γνώριμες αφού πρέπει να επιλέγουμε μια από τις τέσσερις διαθέσιμες κινήσεις με στόχο να εξουθενώσουμε τα αντίπαλα πλάσματα. Όταν τα φτάσουμε σε μια καλή αδυναμία τότε ρίχνουμε μια Temtem κάρτα για να τα πιάσουμε.

Ένας διαφορετικός μηχανισμός είναι αυτός των Stamina Points για τις κινήσεις των Temtem . Σε αντίθεση με τα PP, χρησιμοποιούμε SP τα οποία αναπληρώνονται όσο παίζουμε. Αν τα Stamina Points μιας κίνησης τελειώσουν τότε μπορούμε να περιμένουμε για μερικούς γύρους μέχρι να ξαναγεμίσουν. Υπάρχει και ένα ποσοστό ρίσκου καθώς αν εξαπολύσουμε κάποια επίθεση που υπερβαίνει τους διαθέσιμους πόντους αντοχής μας τότε το Temtem μας δέχεται μερική ζημιά. Εδώ έρχεται να δέσει το δεύτερο πλάσμα της ομάδας το οποίο μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ανταπεξέλθουμε στην μάχη και να ξεκουράσουμε το άλλο.

Ακόμα ένας ενδιαφέρον μηχανισμός είναι οι Συνεργίες, όπου μπορούμε να συνδυάσουμε επιθέσεις για παραπάνω ζημιά ή debuffs/buffs σε αντίπαλα Temtem . Για παράδειγμα, συνδυάζοντας μια κίνηση αέρα με μια κίνηση νερού μπορεί να οδηγήσει σε Cold status effect με παραπάνω πόντους ζημιάς. Αυτό κάνει την ανακάλυψη νέων team-ups κα συνδυασμών μια εξίσου διασκεδαστική δυσκολία που ενδέχεται να μας βοηθήσει αρκετά στο μέλλον.

Οι μάχες διατηρούν μια ισορροπία μεταξύ τακτικής, στρατηγικής και διασκέδασης. Τα double battles έχουν σχεδιαστεί στην εντέλεια, με τα synergies και τα Stamina points να λειτουργούν ως καταλύτες ώστε να λάμψει η σημασία της ομάδας σε ένα turn-based combat παιχνίδι. Θα μπορούσαμε να πούμε πως εδώ υπάρχουν πιο πιστά rpg mechanics με την έννοια ότι το ένα πλάσμα υποστηρίζει το άλλο ως έναν βαθμό και όχι μόνο με healing κινήσεις αλλά και με προστασία όσο ξεκουράζεται από το Stamina depletion.

Όσο ανεβαίνει το επίπεδο των πλασμάτων μας γίνονται όλο και πιο δυνατά, με κάποια επίπεδα να μας ξεκλειδώνουν νέες κινήσεις ακόμα και κατά την διάρκεια της μάχης ενώ όταν φτάσουμε σε κάποιο συγκεκριμένο τότε το Temtem μας ξεκινάει την εξέλιξή του. Κάθε εξέλιξη αλλάζει την εμφάνιση του πλάσματος και το κάνει πιο δυνατό σε σχέση με την αρχική μορφή του.

Μια ακόμα σημαντική αναφορά αξίζει να γίνει στα Dojo Fights και τα Endgame rematches. Οι μάχες στα dojo είναι αρκετά απαιτητικές και πρέπει να έχουμε πάντα στον νου μας τις συνεργίες που έχουμε δημιουργήσει αλλά παράλληλα να έχουμε μάθει και δυνάμεις και αδυναμίες στο σύστημα μάχης. Φτάνοντας προς το τέλος, θα μπορούμε να επαναλάβουμε αυτές τις μάχες με πιο δυνατές εκδοχές των Dojo Masters, εκδοχές που φτάνουν μέχρι και το 100ο επίπεδο. Τέλος, διατηρώντας ένα competitive πνεύμα, πριν από κάθε μάχη μπορούμε να επιλέξουμε από μια λίστα με Temtem τα πλάσματα που θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε. Έτσι, μπορούμε να φτιάξουμε μια ομάδα που κάνει counter την αντίπαλη – κάτι που μπορεί βέβαια να κάνει και ο αντίπαλός μας.

Η φόρμουλα του gameplay είναι γνώριμη και επιτυχημένη εδώ και 25 χρόνια. Υπάρχει κάτι μαγικό στο να πιάνεις και να εκπαιδεύεις πλάσματα ώστε να γίνουν δυνατότερα από άλλα και όταν μπαίνει και το Online Co-op στο μείγμα, τότε όλα γίνονται φαινομενικά καλύτερα. Είναι το Online Pokemon RPG που θέλαμε πάντα αλλά κανείς δεν μας το έδινε.

Ένα από τα κάπως αρνητικά στοιχεία του Temtem είναι ότι πρέπει να είμαστε διαρκώς συνδεδεμένοι στο διαδίκτυο για να παίζουμε. Αυτό δεν αποτελεί τόσο μεγάλο πρόβλημα σε κονσόλες και πόσο μάλλον σε υπολογιστές αλλά στο Nintendo Switch είναι κάτι που θα μας ζορίσει. Αν, για παράδειγμα, βάλουμε το Switch σε Sleep Mode τότε το παιχνίδι μας “πετάει” και πρέπει να ξανασυνδεθούμε με ότι και αν αυτό σημαίνει. Με πιο απλά λόγια δεν μπορούμε να συνεχίσουμε κατευθείαν από εκεί που σταματήσαμε αλλά θα πρέπει να επανασυνδεθούμε, να περιμένουμε να φορτώσουν όλα τα assets και τότε να συνεχίσουμε. Σίγουρα, το να υπήρχε offline mode ή μηχανισμοί άμεσης επανασύνδεσης θα καθιστούσαν την εμπειρία μας πιο ευχάριστη.

Δυστυχώς, όπως είναι αναμενόμενο, ένα υποβαθμισμένο γραφικά παιχνίδι όπως το Temtem θα είχε μια πληθώρα από μικρά προβλήματα που συνθέτουν ένα πιο μεγάλο σκηνικό. Ήδη απο τα πρώτα λεπτά, η προετοιμασία του χαρακτήρα μας είναι ένας άθλος με την ονομασία να μας ζορίζει λόγω censorship και κακού UI για την κονσόλα της Nintendo. Λόγω του πληκτρολογίου που κάνει slide-in στην οθόνη κάποια μηνύματα κρύβονται πίσω από αυτό με αποτέλεσμα να μην τα βλέπουμε και να πρέπει να ξανακάνουμε την διαδικασία από την αρχή.

Το μεγαλύτερο πρόβλημά μου όμως ήταν στην γενικότερη διεπαφή χρήστη. Όλα τα στοιχεία του UI έχουν μια όμορφη εμφάνιση αλλά πολλά από αυτά δεν είναι ευδιάκριτα σε κάποιο highlight. Για παράδειγμα, όταν διαλέγω μια απάντηση ή μια επιλογή, η χρωματική παλέτα κάνει την διάκριση της αρκετά δύσκολη. Επιπλέον, έχοντας συνηθίσει από άλλα παιχνίδια, αν πατήσω το Α για να αποκαλύψω όλη την γραμμή ενός διαλόγου, αν αυτή η γραμμή είναι μικρή τότε την ξεπερνάμε χωρίς να προλάβουμε να την διαβάσουμε αλλιώς μπορεί να επιλέξουμε μια απάντηση που δεν θέλαμε. Απλούστερα, αν σπαμάρουμε το Α τότε πολύ συχνά θα παραλείψουμε σημαντικές πληροφορίες. Τέλος, όταν ένα Temtem λαμβάνει πόντους εμπειρίας η οθόνη αυτή είναι πολύ σύντομη με αποτέλεσμα να μην βλέπουμε την άνοδο στα στατιστικά ή τα επίπεδα.

Επιπλέον, κατά την διάρκεια του gameplay έχουμε visual glitches που σήκωσαν λίγο το φρύδι, όπως ένας παίκτης που είναι κολλημένος σε μια πόζα και τρέχει τριγύρω σε αυτή την πόζα. Από την άλλη, ορισμένα gameplay bugs μπορεί να μας πετάξουν μέχρι και την αρχική οθόνη. Για παράδειγμα, πριν ξεκινήσουμε μια μάχη μπορεί να κλειδωθούμε στην οθόνη φόρτισης ή να δούμε την εικόνα να παραμορφώνεται σε περίεργα επίπεδα. Από την άλλη, υπήρχαν στιγμές που “crash-άραμε” ενώ δεν κάναμε κάτι ιδιαίτερο την στιγμή που τα FPS κυμαίνονται από χαμηλά σε υψηλά και πίσω.

Η απόδοση του Temtem στο Switch επηρεάζεται εξίσου από την απαίτηση για συνεχόμενη σύνδεση με αποτέλεσμα να δέχονται το χτύπημα τα καρέ. Ευελπιστούμε πως η αφοσίωση της ομάδας ανάπτυξης και μια πληθώρα από patching updates θα φέρουν τον τίτλο σε ένα σεβαστό επίπεδο ώστε να ξεπερνάει τις προσδοκίες – και ίσως και την ενεργοποίηση ενός offline mode για το βασικό περιεχόμενο της ιστορίας.

Τα γραφικά του Temtem , ακόμα και στο Nintendo Switch, είναι πανέμορφα, υιοθετώντας ένα σχετικά cel shaded παρουσιαστικό με 3D γραφικά και όμορφα εφέ για τις επιθέσεις. Επιπλέον, τα σχέδια των Temtem είναι αρκετά ενδιαφέροντα με τα περισσότερα από αυτά να μας θυμίζουν τα αντίστοιχα των αγαπημένων μας παιχνιδιών, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα να θέλουμε να εξερευνήσουμε όλες τις εξελίξεις.

Σε γενικά πλαίσια, το Temtem μπορεί να καταπραΰνει την “φαγούρα” που έχουμε για ένα γεμάτο και ολοκληρωμένο Monster-collecting RPG και τα MMO στοιχεία του είναι αρκετά για να μας κρατήσουν απασχολημένους για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η Crema Games έχει ρίξει αρκετή αγάπη στον τίτλο δίνοντάς μας πάντα λόγους για να συνεχίζουμε. Αν τα προβλήματα που προκύψανε κατά το development του port διορθωθούν και γίνουν οι απαραίτητες βελτιώσεις, τότε μιλάμε για έναν τίτλο που σίγουρα θα βγάλει τον εκπαιδευτή από μέσα μας.

You may also like