fbpx
Home ReviewsGame Reviews Vampire The Masquerade: Swansong | The Review

Vampire The Masquerade: Swansong | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Μανδραβίλλης

Ο χώρος των Adventure-RPGs διαχρονικά αποτελείται από ελάχιστα παιχνίδια, με πρόσφατα παραδείγματα τα Call of Cthulu και το The Council, που είναι και ο προηγούμενος τίτλος της εταιρίας ανάπτυξης Big Bad Wolf που μας έφερε το Vampire The Masquerade: Swansong. Συνήθως αυτά τα παιχνίδια ‘νερώνουν’ το κρασί τους με λίγο action μέσα (combat/stealth), οπότε έχουμε στα χέρια μας ένα σπάνιο παράδειγμα ενός παιχνιδιού που ναι μεν έχει καταστάσεις στις οποίες δύναται να χρησιμοποιήσουμε βία για να προχωρήσουμε, αλλά παραμένει καθαρά ένα adventure game και στην συγκεκριμένη περίπτωση ένα ώριμο παιχνίδι που χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην προσέγγιση των καταστάσεων του και στην επίλυση των γρίφων του.

Το Swansong διαδραματίζεται στο World of Darkness φυσικά, και συγκεκριμένα στο μοντέρνο setting του όπως τα Bloodlines ή Bloodhunt. Η ιστορία τοποθετείται μετά την πτώση του Λονδίνου, οπότε οι φατρίες των βρυκολάκων έχουν προσωρινά αφήσει τις διαμάχες για κυριαρχία και έχουν ενωθεί σε μια εύθραυστη πλην αναγκαία συμμαχία για επιβίωση. Οι Kindred (βαμπίρ) της Βοστόνης καλούνται μετά την σήμανση συναγερμού Code Red να παρουσιαστούν στον πύργο του Prince της πόλης, της Hazel Iversen. Ένα πάρτυ στο οποίο βρίσκονταν πολλά υψηλόβαθμα μέλη της Camarilla, της κύριας οργάνωσης των Kindred, είχε απρόσμενο τέλος και οι 3 πρωταγωνιστές του παιχνιδιού ξεκινάνε με μοναδική γνώση ότι κάτι πήγε πολύ στραβά και έχει χαθεί επικοινωνία με όλους τους επισκέπτες.

Οι 3 χαρακτήρες μας είναι η Toreador Emem, ο Ventrue Galeb και η Leysha της φατρίας Malkavian. Όπως και στο tabletop RPG, έτσι και εδώ οι Kindred έχουν κάποια κοινά Blood powers, αλλά κάθε clan έχει και τα δικά της powers που είναι αποκλειστικά σε ορισμένες φατρίες όπως για παράδειγμα το Celerity που παρέχει υπεράνθρωπη ταχύτητα και αντανακλαστικά στον κάτοχο του και είναι προσόν των φατριών Brujah, Toreador & Banu Haqim.

Το παιχνίδι χωρίζεται σε «σκηνές» (scenes), και σε 1ο playthrough είναι αρκετά μεγάλο (περίπου 20 ώρες). Κάθε σκηνή διαδραματίζεται σε κλειστούς σχετικά χώρους, και συνήθως απαιτείται ενδελεχής εξερεύνηση κάθε χώρου για να λύσει τους εκάστοτε γρίφους ο παίκτης: σε μια αποστολή πρέπει ο Galeb να βρει το unlock pattern ενός κινητού για να προχωρήσει, κάτι που δεν απαιτεί κάποιο vampire power για να βρεθεί, ενώ σε άλλη αποστολή η Leysha πρέπει να χρησιμοποιήσει τις έμφυτες Malkavian δυνάμεις της για να αλλάξει μορφές ώστε να διεισδύσει σε κάποιον καινούργιο χώρο. Το παιχνίδι είναι αρκετά ώριμο, τόσο σε περιεχόμενο όσο και στον τρόπο με τον οποίο σέβεται την νοημοσύνη του παίκτη και δεν τον παίρνει από το χεράκι. Στις περισσότερες περιοχές, οι δυνάμεις μπορούν να προσφέρουν περισσότερη καθοδήγηση, αλλά δεν είναι πάντα απαραίτητες για την πρόοδο.

Πριν την εκκίνηση κάθε σκηνής πέραν του προλόγου, εμφανίζεται μια οθόνη που μας δίνει την επιλογή να κάνουμε level up κάποιο από τα πολυάριθμα skills του εκάστοτε Kindred που χειριζόμαστε. Εκτός από skills όπως psychology, security & intimidation μπορούμε να κάνουμε level up και τα vampire powers. Σε κάθε σκηνή υπάρχουν κινήσεις που μπορούμε να κάνουμε για να διαφυλάξουμε το Masquerade, δηλαδή την μυστική ύπαρξη των Kindred, αφαιρώντας αποδεικτικά στοιχεία που θα αποκαλύψουν την ύπαρξη μας, διατηρώντας το suspicion level των ανθρώπων σε χαμηλά επίπεδα, και εξοντώνοντας πιθανούς κινδύνους για το Masquerade – σεναριακά πάντα, το παιχνίδι δεν έχει καθόλου action κομμάτι, αυτές οι αποφάσεις γίνονται πάνω στον διάλογο και μένουμε θεατές στην εκτέλεση της πράξης. Όσο καλύτερα εκπληρώσουμε τα παραπάνω, τόσα experience points παίρνουμε ώστε να κάνουμε level up για την επόμενη σκηνή – δεν γίνεται να κάνουμε level up κατά την διάρκεια μιας σκηνής. Τα περισσότερα objectives δεν τα βλέπουμε παρα μόνο στο τέλος κάθε σκηνής όπου το παιχνίδι μας εμφανίζει μια οθόνη summary που λέει τι πετύχαμε, τι χάσαμε ή θα μπορούσαμε να κάνουμε διαφορετικά, και τι αποτύχαμε. Κάθε πετυχημένη ενέργεια μας δίνει XP.

Μεγάλο μέρος του παιχνιδιού έχει να κάνει με διαλόγους στους οποίους θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσουμε τα social skills (ή συγκεκριμένα vampire powers) που έχει ο εκάστοτε Kindred. Σε αυτό το σημείο μπορούμε να ενισχύσουμε το skill check ξοδεύοντας willpower το οποίο ανακτάμε μετά από κάθε επιτυχημένο διάλογο. Τα Blood powers από την άλλη, θα μας ανεβάσουν τον δείκτη Hunger και ο Kindred μας θα κινδυνεύσει να κυριευθεί από το «Τέρας» της πείνας των βρικολάκων για αίμα. Για να διαχειριστούμε το Hunger level μας, πρέπει να βρούμε αφενός ένα απομονωμένο safe room και έναν απρόθυμο «αιμοδότη» στον οποίο θα ψιθυρίσουμε να μας συναντήσει στον προαναφερθέντα χώρο, όπου θα του πιούμε το αίμα αλλά με μέτρο γιατί αν πιούμε πάρα πολύ θα τον σκοτώσουμε και αυτό θα αυξήσει το suspicion level των ανθρώπων που θα έχει ως αποτέλεσμα να έχουμε προβλήματα σε όλες τις σκηνές του παιχνιδιού, καθώς θα αυξηθούν (από +1 έως +3) όλα τα skill checks στο παιχνίδι, αφού οι άνθρωποι θα είναι καχύποπτοι για βρικόλακες, και οι υπόλοιποι Kindred θα μας φθονούν για τις απρόσεκτες ενέργειες μας.

Στον τεχνικό τομέα το παιχνίδι αξιοποιεί με περισσή ευκολία την Unreal Engine 4, η οποία προσφέρεται και λάμπει στους περιορισμένης έκτασης χώρους του παιχνιδιού. Οι περιοχές του παιχνιδιού διακατέχονται από καταπληκτική προσοχή στη λεπτομέρεια και δυνατό art style, αλλά δυστυχώς αυτό δεν ισχύει πάντα για τα μοντέλα των χαρακτήρων του παιχνιδιού από τα οποία κάποια είναι πολύ υψηλής ποιότητας και κάποια άλλα προφανώς έχουν ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες – τα animations επίσης είναι πολύ άκομψα σε μερικά σημεία, είτε στην ομιλία είτε στο πως περπατάνε κάποιοι χαρακτήρες. Η μουσική του παιχνιδιού παραπέμπει στο θρυλικό Bloodlines, με χαμηλά αλλά μοχθηρά μπιτάκια σε στυλ Glitch Mob στην εξερεύνηση και πιο grunge rock κιθάρες στις κορυφώσεις της δράσης. Κάποια μικρά bugs σε physics μαλλιών/υφασμάτων δεν ήταν αρκετά για να σταθούν εμπόδιο στην διασκέδαση και την απορρόφηση στον κόσμο του Swansong, ενώ δεν αποκλείεται να έχουν λυθεί με κάποιο day 1 patch.

Εν κατακλείδι το Vampire Swansong απευθύνεται σε πολύ συγκεκριμένο κοινό. Απευθύνεται στους gamers που διψάνε για ένα καλό detective adventure game σε στυλ Wolf Among Us αλλά πιο ώριμο, με μεγαλύτερη ελευθέρια κινήσεων και επιλογές που μετράνε ουσιαστικά στην πορεία του story, και σίγουρα σε όσους άρεσε το The Council. Απευθύνεται σίγουρα στους φανατικούς του World of Darkness που έχουν μείνει ανικανοποίητοι από τα πρόσφατα Werewolf: The Apocalypse – Earthblood, το Vampire – Bloodhunt και την καθυστέρηση του Bloodlines 2, και που ψάχνουν κάθε ευκαιρία να απορροφηθούν στον σκοτεινό κόσμο των Kindred, γεμάτο ίντριγκα, ακραίο sex appeal και προδοσίες – αρκεί να δεχτούν ότι το Bloodlines και το Swansong είναι 2 τελείως διαφορετικά παιχνίδια σε gameplay.

Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο από 19 Μαΐου σε όλες τις κονσόλες παλαιάς και νέας γενιάς (PS4/PS5, Xbox One/Series, Nintendo Switch), καθώς και στο PC αποκλειστικά (τουλάχιστον για την ώρα) στο Epic Games Store.

Ευχαριστούμε θερμά την AVE για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like