Συχνά, ως κοινότητα, αναρωτιόμαστε ποια είναι η ιδανική συνταγή για ένα απολαυστικό παιχνίδι. Υπάρχουν πολλές αξιόλογες προσπάθειες για τη δημιουργία ενός επιτυχημένου και διασκεδαστικού Metroidvania, όπως η πρόσφατη κυκλοφορία του ENDER MAGNOLIA: A Bloom in the Mist. Ωστόσο, σε αυτό το σημείο κάνουν την εμφάνισή τους οι Team Ladybug και WSS Playground, έτοιμες να παρουσιάσουν τη δική τους εκδοχή με ένα από τα πιο αναμενόμενα παιχνίδια μου, το BLADE CHIMERA. Ας δούμε αν η συνταγή αυτών των δύο στούντιο κατάφερε να προσφέρει ένα πραγματικά απολαυστικό αποτέλεσμα.
Το ταξίδι μας αυτή την φορά είναι σε μία σκοτεινή αλλά φουτουριστική Osaka. Πρωταγωνιστής μας είναι ένα κυνηγός δαιμόνων, ο Shin, ο οποίος αποστέλλεται σε μία αποστολή ρουτίνας, δηλαδή να εξοντώσει έναν ακόμη δαίμονα. Όμως, περίεργες καταστάσεις και γεγονότα θα βρεθούν στο διάβα του, μετά την γνωριμία του με την Lux, έναν δαίμονα όπου μπορεί να λάβει την μορφή ενός σπαθιού. Η δύναμη της Lux, όμως, δεν σταματάει εκεί, καθώς μπορεί να εκμεταλλευτεί τον χρόνο όπως η ίδια επιθυμεί. Αυτή θα είναι μάλιστα που θα δημιουργήσει τους πρώτους ψίθυρους για το πόσο “φυσιολογική” είναι η άνθηση αυτών των κυμάτων δαιμόνων.
Παρόλο που στα Metroidvania είναι αρκετά σπάνιο να δοθεί βάση στην ιστορία, υπάρχουν πάντα και φωτεινές εξαιρέσεις. Το BLADE CHIMERA βρίσκεται κάπου στην μέση. Υπάρχουν στιγμές που το σενάριο τραβάει την προσοχή σας, παρουσιάζοντας ενδιαφέρουσες πτυχές για αυτή την μυστική αίρεση κυνηγών, με τις υπόλοιπες στιγμές να μην μπορούν να χαρακτηριστούν κάτι παραπάνω από καλές. Υπάρχουν και δύο-τρεις παράπλευρες αποστολές που προσπαθούν να δημιουργήσουν υπό-ιστορίες στην Osaka, αλλά βυθίζονται με όλα τα υπόλοιπα Side Missions.

Aν και η διάρκεια του είναι μικρότερη από τα συνηθισμένα Metroidvania, κοντά στις 8 ώρες, στέκεται περήφανα ως παιχνίδι του είδους του. Όμως, είναι πιο γραμμικό – αναμενόμενο λόγω της διάρκειάς του. O χάρτης του χωρίζεται σε τρία τμήματα με αρκετές περιοχές σε κάθε ένα από αυτά, διαφορετικής αισθητικής και λογικής, από υπονόμους, μέχρι και μικρές πόλεις. Υπάρχει ικανοποιητικό περιεχόμενο και αρκετά μυστικά τα οποία αξίζει να αφιερώσετε λίγο παραπάνω χρόνο για να τα ανακαλύψετε. Σε αυτό, βέβαια, βοηθάει και ο ίδιος ο χάρτης, ο οποίος είναι κατανοητός και απλός στο μάτι. Μάλιστα, υπάρχουν και οι υποδείξεις αν θέλετε να ακολουθήσετε αποκλειστικά την κύρια ιστορία, υπό την μορφή κόκκινης χάραξης πάνω σε αυτόν.
Η αναφορά που κάναμε στα Side Missions δυστυχώς δεν αξίζει περαιτέρω προσοχής. Η επιλογή τους θα σας δοθεί αρκετά νωρίς, αλλά χωρίς να έχουν ιδιαίτερη ποικιλία. Θα συναντήσετε αποστολές τύπου “Εξοντώστε 15 δαίμονες στην Περιοχή Α” ή “Εξοντώστε 10 δαίμονες με κόκκινο χρώμα” δημιουργώντας απορίες για το αν χρειάζεται σε ένα παιχνίδια διάρκεια μονοψήφιων ωρών.

Ας αναφερθούμε στο πιο σημαντικό κομμάτι του BLADE CHIMERA, το σύστημα μάχης του. Σαν Shin, έχετε την επιλογή να κρατήσετε μέχρι δύο όπλα πάνω σας (προτείνεται εννοείται η επιλογή ενός πυροβόλου και ενός ξίφους). Όσο περισσότερο προχωράτε στα ενδότερα της Osaka, τόσο πιο βελτιωμένος θα είναι και ο εξοπλισμός που θα αποκτήσετε, είτε αν τον αγοράσετε, είτε αν πέσει τυχαία από τους εχθρούς. Εκτός από όπλα, οι εχθροί θα “ρίξουν” και διάφορα αναλώσιμα, όπως φαγητό ή φάρμακα, για να αναπληρώσετε την ζωή ή την ενέργειά σας.
Σημαντική αναφορά πρέπει να γίνει και στο Skill Tree, το οποίο σας αποκαλύπτεται με την κατατρόπωση του πρώτου Boss Fight. Το εν λόγω όχι μόνο θα σας βοηθήσει στην κεντρική πορεία σας προς την αλήθεια, όπως ένα dash ή ένα δεύτερο άλμα, αλλά θα σας προσφέρει και ικανότητες που σε συνδυασμό με την Lux θα κατατροπώσετε τους εχθρούς σας. Μιλώντας για την Lux, και η ίδια έχει την συμμετοχή της στην μάχη, βέβαια με μία πιο αμυντική προσέγγιση, κυρίως με την μορφή μίας ασπίδας που απορροφά τα βλήματα που εκτοξεύουν οι εχθροί.

Οι εχθροί που θα συναντήσετε έχουν και αυτοί το ενδιαφέρον τους. Θεματικά τηρούν και αυτοί μία ιαπωνική αίσθηση. Σε κάποιους από αυτούς σίγουρα θα παρατηρήσετε κοινό μοτίβο επιθέσεων, κάτι που ίσως να σας ξενίσει και θα μπορούσε να αποφθεχθεί. Όμως, την παράσταση κλέβουν τα Boss Fights που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε. Η κλίμακά τους φαντάζει τρομακτική σε σύγκριση με τον πρωταγωνιστή μας. Κάθε ένα από αυτά κατέχει το δικό του ξεχωριστό μοτίβο σε επιθέσεις, αλλά και σε γενικότερο βαθμό την δικιά τους θεματική. Σίγουρα αποτελούν αποκορύφωμα του τίτλου.
Άξιο αναφοράς είναι και η έλλειψη του Autosave, προσθέτοντας πάντα ένα παραπάνω ρίσκο στο ταξίδι σας. Οπότε, σημαντική συμβουλή είναι όταν βρίσκετε κάποιο δυνατό όπλο, να ταξιδεύετε, είτε πηγαίνοντας οι ίδιοι εκεί, είτε με Fast Travel αν το έχετε ξεκλειδώσει, στο κοντινότερο ταχυδρομικό κουτί (τα αντίστοιχα save points) ώστε να μην το χάσετε όπως ο αρθρογράφος).

Η Pixel Art απόδοση των δημιουργών για την Osaka είναι απλά υπέροχη. Ο κόσμος και η κάθε περιοχή που θα βρεθείτε περιέχει κινήσεις στο Background, όπως ανεμιστήρες από εξαερισμούς να δουλεύουν ή οθόνες να είναι αναμμένες, δίνοντας την ψευδαίσθηση ενός πιο ζωντανού παρασκηνίου, καθώς και μία περαιτέρω προσοχή σε λεπτομέρειες. Η φουτουριστική προσέγγιση έχει σχεδιαστεί άρτια, όπως άρτια έχουν “ζωγραφιστεί” και οι ίδιοι οι χαρακτήρες. Όσον αφορά τον Shin, η επιρροή από γνωστούς ασπρομάλληδες με μεγάλα ξίφη όπως ο Dante, ο Nero και κυρίως ο Raiden είναι εμφανής. Καλαισθησία δείχνει και ο σχεδιασμός των δαιμόνων, ειδικότερα των Boss Fights.
Η μουσική και γενικότερα ο ηχητικός του τομέας τηρούν το ίδιο μοτίβο που θα παρατηρήσετε και στο σενάριό του. Υπάρχουν νότες στο OST που ταιριάζουν απόλυτα με την περιοχή που βρίσκεστε, ενώ άλλες φορές φαντάζουν “τυπικές”. Όμως, η ποιότητά του δεν μπορεί να κρυφτεί. Τα ηχητικά εφέ βρίσκονται και αυτά στην ίδια μοίρα με το σύνολο του ήχου του BLADE CHIMERA.

Tο BLADE CHIMERA αποτελεί μια αξιόλογη προσθήκη στο είδος των Metroidvania, προσφέροντας έναν καλοσχεδιασμένο κόσμο, δυναμικές μάχες και μια ιδιαίτερη αισθητική που ξεχωρίζει. Παρότι η διάρκειά του είναι μικρότερη από τον μέσο όρο του είδους και το σενάριό του δεν καταφέρνει πάντα να εντυπωσιάσει, η προσοχή στη λεπτομέρεια, οι αναμετρήσεις με τα Αφεντικά και η προσεγμένη Pixel Art αισθητική το καθιστούν μια εμπειρία που αξίζει να δοκιμάσετε. Αν ψάχνετε για ένα καλοδουλεμένο, γρήγορο και…στιλάτο Metroidvania, τότε το BLADE CHIMERA σίγουρα αξίζει μια θέση στη λίστα σας.
Ευχαριστούμε την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του Review Code.


