Το Hell is Us είναι το νέο μεγάλο στοίχημα της Rogue Factor, με τη NACON να αναλαμβάνει το Publishing. Πρόκειται για ένα φιλόδοξο Action–Adventure τρίτου προσώπου παιχνίδι που συνδυάζει μάχες σώμα με σώμα, εξερεύνηση και μια ιστορία που υπόσχεται να καθηλώσει. Αυτό όμως που το κάνει να ξεχωρίζει είναι η φιλοσοφία του, καμία παρεμβατική βοήθεια και κανένας «οδηγός» που να μας κρατάει από το χέρι. Ο παίκτης καλείται να βασιστεί στη δική του παρατηρητικότητα και το δικό του ένστικτο για να επιβιώσει και να ανακαλύψει τον κόσμο του παιχνιδιού.
Επιστροφή στις ρίζες
Στο Hell is Us αναλαμβάνουμε τον ρόλο του Rémi, ενός στρατιώτη που ξεκινά ένα ταξίδι αναζήτησης για τις ρίζες του στη Hadea, μια χώρα που έχει καταστραφεί από τον εμφύλιο πόλεμο. Πίσω από την καταστροφή, τον θάνατο και την μαυρίλα, κρύβεται ένα μυστικό. Παράξενα και αλλόκοτα πλάσματα, που θυμίζουν αρχαία μνημεία και είναι λευκά σαν ταφόπλακες, έκαναν πρόσφατα την εμφάνισή τους και απειλούν ότι έχει απομείνει ζωντανό σε αυτόν τον τόπο. Τρέφονται από την στεναχώρια και τα αρνητικά συναισθήματα των ανθρώπων, για αυτό η παρουσία τους είναι πιο έντονη στις εμπόλεμες ζώνες. Η ιστορία θα σας απασχολήσει για περίπου 20 ώρες με συνολικά 3 Acts. Το μυστήριο και η πλοκή μας κρατάει το ενδιαφέρον καθ’ όλη την διάρκεια, ενώ το τέλος είναι αρκετά απότομο και μας αφήνει με μία πληθώρα αποριών.

Τι είναι ο χάρτης άραγε;
Το πρώτο κομμάτι του Gameplay (που είναι και πιο σημαντικό από την μάχη), είναι η εξερεύνηση. Στο Hell is Us δεν υπάρχει κανένας χάρτης και κανένα βελάκι για να μας καθοδηγεί, μόνο μία πυξίδα. Οι Sandbox περιοχές είναι δομημένες με τρόπο ώστε να μην μπορούμε να χαθούμε εύκολα, ενώ οι πληροφορίες που αντλούμε από τα NPC είναι αρκετές. Σε περίπτωση που δεν ξέρουμε πως να προχωρήσουμε, θα χρειαστεί να κάνουμε ένα καλό διπλό έλεγχο στα στοιχεία που έχουμε πάνω μας ή να μιλήσουμε ξανά σε όποιον μας παρείχε βοήθεια.
Οι γρίφοι και τα παζλ είναι στο σωστό επίπεδο δυσκολίας όπου δε βρίσκουμε την λύση κατευθείαν αλλά δεν τρώμε και ώρες μπροστά από την οθόνη, χαρίζοντας μας μία ωραία αίσθηση όταν βρούμε την λύση. Υπάρχουν επίσης πολλά μυστικά, κλειδωμένες πόρτες που θέλουν κάποιο κλειδί ή κάποιον κωδικό και φυσικά μια πληθώρα από Collectables. Τα Research items είναι σπάνια κειμήλια που κρύβουν ένα κομμάτι lore από πίσω τους ή και συντεταγμένες για ένα κρυφό Vault κάπου στον κόσμο.

Οχι, δεν είναι Souls-Like
Ώρα να περάσουμε και στο Action κομμάτι του Hell is Us που είναι ικανοποιητικό όμως σχετικά λειψό. Τα μόνα διαθέσιμα Combo σε κάθε όπλο περιορίζονται πατώντας 4 φορές το κουμπί της επίθεσης ενώ το Charge Attack είναι πραγματικά αχρείαστο καθώς είναι αργό και δεν κάνει μεγάλη ζημιά. Το Roll επίσης είναι αχρείαστο καθώς μπορούμε να μπλοκάρουμε ή να κάνουμε Deflect τα πάντα με μοναδική του χρήση την μείωση της απόστασης από έναν εχθρό.
Πραγματικά ενδιαφέρουσε;ς είναι οι ικανότητες του πιστού μας Drone αλλά και η εκτέλεση τους. Δε βλέπουμε συχνά ένα Drone να κάνει Attach πάνω στη στολή του παίκτη και να τον γυρνάει όσο χτυπάει με μανία ή να τον σηκώνει στον αέρα για να πέσει με δύναμη στα κεφάλια των εχθρών του. Νέες ικανότητες δεν ξεκλειδώνονται με κάποιον τρόπο αλλά αποκτώνται ως μέρος της εξερεύνησης ή της ολοκλήρωσης ενός γρίφου.

Με την βοήθεια του Victor, μπορούμε να κάνουμε Craft όπλα και να τα μεταλλάξουμε σε ένα από τα 5 διαφορετικά είδη: Grief, Rage, Terror, Ecstasy, Neutral. Εκτός από τα στατιστικά, υπάρχουν και τα Glyphs που βρίσκουμε στον κόσμο και είναι κατηγοριοποιημένα με βάση τις 5 κατηγορίες. Το κάθε Glyph μπορεί να κουμπώσει στο εκάστοτε όπλο (π.χ. Rage Glyph σε Rage όπλο) και να του δώσει μοναδικές ικανότητες ενώ τα Neutral Glyphs μπορούν να εκμεταλλευτούν από όλα τα όπλα.
Έτσι, έχουμε να κάνουμε με μηχανισμούς που δημιουργούν μοναδικά όπλα, όμως επισκιάζεται πολύ γρήγορα από τις ικανότητες του Drone. Γενικά το Combat έχει πολύ δευτερεύον ρόλο στο Hell is Us παρόλο που προσπαθεί να γίνει εξίσου ενδιαφέρον με την εξερεύνηση και όσοι δοκιμάσουν το παιχνίδι μόνο για αυτό ίσως απογοητευτούν λίγο. Τέλος, να πούμε πως επειδή υπάρχουν μηχανισμοί όπως Roll και Deflect δε θα το βαφτίσουμε σε καμία περίπτωση “Souls-like”.
Βοήθα τον πλησίον σου
Εκτός από τα μυστικά και τους γρίφους, το παράπλευρο περιεχόμενο περιλαμβάνει και μικρά Fetch Quests που ονομάζονται “Good Deeds“. Ουσιαστικά βοηθάμε με κάποιον τρόπο έναν πολίτη της Hadea δίνοντας του ένα σημαντικό για εκείνον αντικείμενο που θα κρίνει και την κατάληξη του. Η βαρύτητα ολοκλήρωσης ενός Good Deed είναι κυριολεκτικά ζωή ή θάνατος και συνήθως έχουμε ένα όριο ολοκλήρωσης μέχρι και την ολοκλήρωση του Act. Βοηθώντας αρκετούς πολίτες θα μας αποφέρει και σημαντικές υλικές επιβραβεύσεις που θα μας βοηθήσουν στο υπόλοιπο του ταξιδιού.
Ο κόσμος του Hell is Us κρύβει μία ομορφιά κάτω από την σαπίλα και την καταστροφή. Σε κάθε περιοχή θα δούμε μεγάλη λεπτομέρεια στο περιβάλλον και την ατμόσφαιρα. Η συγχώνευση του μοντέρνου κόσμου και τεχνολογίας μαζί με αρχαίους ναούς ή μνημεία χαρίζουν μία ζωντάνια σε αυτό το παράξενο παιχνίδι.

Παράλληλα, η ασχήμια του πολέμου απεικονίζεται άψογα με τρομακτικές και σκληρές εικόνες, ενώ κάθε κομμάτι χαρτί που διαβάζουμε μας προκαλεί έντονα συναισθήματα. Το ίδιο ισχύει και για τις δύο πλευρές, τοποθετώντας μας κάπου στη μέση κρατώντας μία εντελώς ουδέτερη στάση σε αυτό το χάος.
Από μουσική καλά πάμε, από τεχνικά όμως..
Η μουσική στο Hell is Us δεν είναι απλώς υπόκρουση, είναι ο παλμός που συνοδεύει το ταξίδι του Rémi. Σκοτεινά, ατμοσφαιρικά μοτίβα με έμφαση σε έγχορδα και βαριά κρουστά δημιουργούν μια αίσθηση αγωνίας, ενώ πιο απόκοσμες μελωδίες μπαίνουν όταν ο παίκτης έρχεται αντιμέτωπος με τα αλλόκοσμα πλάσματα που στοιχειώνουν τον κόσμο.
Κανένα φιλόδοξο παιχνίδι δε γλιτώνει από τα bugs και το Hell is Us δεν αποτελεί εξαίρεση. Στις πρώτες ώρες, μικροπροβλήματα όπως εχθροί που «κολλάνε» σε εμπόδια ή animations που δεν κουμπώνουν σωστά μπορεί να σπάσουν λίγο την ατμόσφαιρα. Υπάρχουν επίσης μερικά στιγμιαία frame drops, κυρίως σε πιο έντονες μάχες ενώ μερικές φορές κόλλησε ο ίδιος ο Rémi σε ένα εμπόδιο.
Δε μιλάμε για κάτι καταστροφικό που θα χαλάσει πλήρως την εμπειρία, αλλά είναι εμφανές ότι το παιχνίδι χρειάζεται μερικά ακόμη patches για να φτάσει στο επίπεδο σταθερότητας που του αξίζει. Από την άλλη, είναι ενθαρρυντικό το γεγονός ότι τα περισσότερα από αυτά τα θέματα δεν αφορούν τον βασικό κορμό της εμπειρίας όπως την εξερεύνηση ή και τα παζλ.

Το Hell is Us είναι μια εμπειρία που δε φοβάται να διαφοροποιηθεί. Δε θα σε κρατήσει από το χέρι, ούτε θα σε καθοδηγήσει με βελάκια στην επόμενη αποστολή. θα σε αφήσει να χαθείς, να πειραματιστείς και να ανακαλύψεις μόνος σου τα μυστικά του. Η ιστορία του, αν και αφήνει κενά στο τέλος, σε τραβάει με το μυστήριο και την ατμόσφαιρα, ενώ η εξερεύνηση είναι το πραγματικό του δυνατό χαρτί.
Το σύστημα μάχης ίσως να μην πείσει όσους έρθουν αποκλειστικά για δράση, όμως το παιχνίδι σε κερδίζει με τον κόσμο του, τα μυστικά του και τη μοναδική του αισθητική. Η μουσική και η ατμόσφαιρα ολοκληρώνουν το πακέτο, προσφέροντας μια εμπειρία γεμάτη ένταση, προβληματισμό και μελαγχολική ομορφιά.
Ίσως να μην είναι τέλειο, αλλά το Hell is Us είναι σίγουρα ένα παιχνίδι που τολμά να κάνει τα πράγματα αλλιώς και αυτό από μόνο του το κάνει άξιο της προσοχής μας.


