fbpx
Home ReviewsGame Reviews NieR:Automata The End of YoRHa Edition | The Review

NieR:Automata The End of YoRHa Edition | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Η ιστορία του NieR: Automata είναι από εκείνες που είναι γεμάτες με κακουχίες, ελπίδα, αγάπη και δικαίωση. Μια σειρά που αγαπήθηκε στις πρώτες μέρες του PS3 και κατάφερε να ανθίσει με το PS4 ώστε να βρεθεί σήμερα σε νεότερες κονσόλες με μεγαλύτερη ή μικρότερη ιπποδύναμη. Είναι μια ιστορία που μας αποδεικνύει πως η δύναμη του λόγου είναι αρκετή για να αναδείξει ένα από τα καλύτερα action RPG που έχουν κυκλοφορήσει.

Το NieR: Automata είναι ένα sequel που δεν χρειάζεται να έχουμε παίξει το πρώτο παιχνίδι για να το καταλάβουμε. Είναι μια αυτοτελής ιστορία σε ένα σύμπαν γεμάτο επιστημονική φαντασία και ελπίδα μέσα στην απελπισία της καταστροφής και του άγνωστου. Η διήγηση είναι μοναδική στο είδος της, μια υπόθεση που δένει μια μεταποκαλυπτική καταστροφή με κρυφά μαθήματα για την ζωή μας και την αβεβαιότητα του μέλλοντος μαζί με ένα gameplay γεμάτο δράση και εξερεύνηση.

Αυτό που κατόρθωσε η ομάδα του Yoko Taro και της PlatinumGames είναι να συνδυάσουν ένα δημιουργικό όραμα με σταθερό, διασκεδαστικό και ενδιαφέρον γρήγορο gameplay σε έναν κόσμο που σε άλλες περιπτώσεις θα έμοιαζε βαρετός. Η μίξη αυτών των στοιχείων παραμένει εθιστική ακόμα και μετά από τόσα χρόνια μετατρέποντας την έκδοση του Nintendo Switch μια αξιομνημόνευτη προσθήκη σε μια ήδη μεγάλη συλλογή.

Το NieR: Automata διαδραματίζεται σε μια εγκαταλελειμμένη Γη όπου η ανθρωπότητα έχει μεταφερθεί στο φεγγάρι μετά από μια εξωγήινη εισβολή. Οι εν λόγω εξωγήινοι ήταν εκείνοι που δημιουργήσανε μηχανές και ρομπότ με σκοπό να κατακτήσουν τον πλανήτη – κάτι που όπως φαίνεται δεν πήγε πολύ καλά. Τώρα, στα συντρίμμια ενός περασμένου πολέμου, η YoRHa, μια επίλεκτη ομάδα μαχητικών ανδροειδών έχει ως στόχο την εξάλειψη των μηχανών και την ανακάλυψη των κρυμμένων εξωγήινων ώστε να μπορέσει η ανθρωπότητα να επιστρέψει στο σπίτι της.

Πρωταγωνιστές της ιστορίας είναι οι 2B και 9S, ένα μαχητικό και ένα αναγνωριστικό ανδροειδές αντίστοιχα που εχουν ως αποστολή να επικοινωνήσουν με την βάση των ανδροειδών στην Γη και να ανακαλύψουν τις εξελίξεις που αφορούν τις μηχανές και τις κινήσεις τους. Η εξέλιξη της ιστορίας γίνεται με τέτοιο τρόπο που γρήγορα θα δεθούμε με τους χαρακτήρες και θα νιώσουμε κομμάτι αυτού του αφιλόξενου κόσμου. Οι εναλλαγές είναι πολλές αλλά δίνουν την αίσθηση μιας φυσικής ροής των γεγονότων που μας κρατάνε παράλληλα σε εγρήγορση αλλά κρατάνε και αμείωτο το ενδιαφέρον.

Πέρα από την φανταστική διήγησή του, το NieR: Automata είναι και ένα λαχταριστό γεύμα από άποψη gameplay. Γρήγορη και έντονη δράση, πολλά σημεία προς εξερεύνηση, εκπλήξεις σε κάθε γωνιά και αρκετό περιεχόμενο προς ανακάλυψη είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που θα μας κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον για δεκάδες ώρες. Το πιο λαμπρό διαμάντι όλης αυτής της σύνθεσης είναι το σύστημα μάχης το οποίο, όπως μας έχει μάθει τόσα χρόνια η PlatinumGames απαρτίζεται από σπαθιά, σφυριά και σφαίρες. Η 2B έχει στην διάθεσή της δύο διαφορετικά όπλα με τα οποία δημιουργεί πολύπλοκους συνδυασμούς επιθέσεων με αυτούς να υποστηρίζονται από τα ταυτόχρονα πυρά του Pod για παραπάνω ζημιά.

Όσο εξερευνούμε θα έρθουμε αντιμέτωποι με στρατιές από ρομποτ ενώ άλλες φορές θα πρέπει να μονομαχήσουμε ενάντια σε μεγαλοπρεπή και περίπλοκα αφεντικά. Η φλέβα των Bayonetta, Astral Chain και των περισσότερων action παιχνιδιών της ιαπωνικής ομάδας χτυπάει δυνατά αφού πολλά μοτίβα και μηχανισμοί αναδεικνύονται ακόμα μια φορά. Σφαίρες και μπάλες απλώνονται στο επίπεδο, λέιζερ και μεγάλες επιθέσεις μας απειλούν συνεχώς και μάχες που θυμίζουν γρίφους απαρτίζουν μια εντυπωσιακή εικόνα που μας ωθεί στο να γίνουμε καλύτεροι.

Στο πλαίσιο της βελτίωσης του χαρακτήρα μας μπορούμε πάντα να βρούμε καλύτερα όπλα ή να εγκαταστήσουμε αναβαθμίσεις που θα βρούμε ή θα αγοράσουμε στον κόσμο του παιχνιδιού. Αγοράζοντας όπλα αποκτούμε παράλληλα πρόσβασε σε δυνατότερα combo αλλά και περισσότερα ζευγάρια που θα μας οδηγήσουν στο ονειρικό μας loadout. Κάθε όπλο μπορεί να αναβαθμιστεί με τα κατάλληλα υλικά και χρήματα την στιγμή που τα chips μας δίνουν πρόσβαση σε νέες λειτουργίες ή βελτιώσεις στην ζημιά που προκαλούμε, την υγεία και την άμυνά μας.

Κάθε chip απαιτεί συγκεκριμένη χωρητικότητα στην μνήμη μας κάτι που στην αρχή θα μας απασχολήσει ιδιαίτερα εφόσον θέλουμε να φτιάξουμε ένα βιώσιμο και δυνατό build. Οι θέσεις αυτές μπορούν να αυξηθούν αγοράζοντας τις κατάλληλες αναβαθμίσεις φτάνοντας έτσι σε ένα σημείο όπου θα μπορούμε να φτιάξουμε τα δικά μας build ή να βάλουμε το A.I. να μας φτιάξει ένα ενδεχομένως καλύτερο από αυτό που έχουμε. Αυτά τα chips χωρίζονται σε απλά Attack, Defense chips αλλά υπάρχουν και άλλα που ανοίγουν απαραίτητες πληροφορίες στο U.I. μας. Για παράδειγμα, η μπάρα των πόντων εμπειρίας είναι κλειδωμένη πίσω από chip ενώ άλλα στοιχεία ανοίγουν όσο προχωράμε την ιστορία.

Ένα μεγάλο κομμάτι του παιχνιδιού θα το περάσουμε στον δρόμο επισκεπτόμενοι τις ίδιες περιοχές ξανά και ξανά. Τα πισωγυρίσματα αυτά πολλές φορές αξίζουν αφού το έπαθλο που λαμβάνουμε για την ολοκλήρωση του εκάστοτε side quest είναι αρκετά μεγάλο και θα μας φέρει ένα βήμα πιο κοντά στην εξέλιξη και την ενδυνάμωσή μας. Κάθε quest έχει δημιουργηθεί με αγάπη και προσοχή με την ομάδα ανάπτυξης να μας δίνει υποθέσεις γεμάτες νόημα και περιεχόμενο που “ξεκλειδώνει” την υπόσταση όλης της ιστορίας. Θα διαπιστώσουμε πως δεν είναι όλα τα ρομπότ εναντίων μας και πως δεν είναι όλοι φίλοι μας. Όπως είπαμε και παραπάνω, αυτή η έκδοση της Γης είναι γεμάτη εκπλήξεις και κρυμμένα μυστικά τα οποία αξίζει να πάρουμε τον χρόνο μας για να ανακαλύψουμε.

Παρόλα αυτά, η υπόσταση, το περιεχόμενο και η γενικότερη ύπαρξη του NieR: Automata είναι στοιχεία που έχουν λάμψει στο παρελθόν και λίγο-πολύ όλοι τα γνωρίζουμε. Η υποστήριξη πως το Automata είναι ένα από τα καλύτερα JRPGs των τελευταίων ετών δεν είναι υπερβολή και αυτό είναι κάτι που έχει αποδειχθεί και αποδεικνύεται και σήμερα. Αυτό που δεν περιμέναμε ποτέ όμως ήταν να δούμε έναν σχετικά “βαρύ” τίτλο να έρχεται σε μια πλατφόρμα που, κακά τα ψέματα, δεν είναι για πολλά-πολλά. Μην ξεχνάμε εξάλλου πως η PC έκδοση χρειαζόταν ένα fan-made mod για να βελτιωθεί η απόδοσή του στα συστήματα αυτά.

Η Virtuos, η ομάδα που ανέλαβε το Switch port, είναι χρόνια γνωστή στον χώρο μιας και βοηθούσε στην μεταφορά διαφόρων τίτλων σε πλατφόρμες όπως το PS4, Xbox One και PC. Τα τελευταία χρόνια να ασχολείται με την μεταφορά παιχνιδιών στην κονσόλα της Nintendo με ολοένα και μεγαλύτερη επιτυχία. Στο παρελθόν την έχουμε δει να βοηθάει σε ports των Dying Light, XCOM 2 Collection, Bioshock: The Collection, Dark Souls: Remastered και The Outer Worlds εδραιώνοντας την θέση της ανάμεσα στις Saber Interactive και Panic Button. Το τελευταίο της εγχείρημα, η μεταφορά του NieR: Automata στο Nintendo Switch μπορούμε να πούμε με ασφάλεια πως θέτει τον πήχη ψηλά για μελλοντικές μεταφορές στην κονσόλα μιας και με μια σύντομη ματιά είναι ένα ονειρικό αποτέλεσμα.

Για όσους δεν έχουν παίξει το παιχνίδι στο παρελθόν, αυτή η έκδοση θα μπορούσε να είναι κάλλιστα ένα native παιχνίδι για την κονσόλα. Τα χρώματα, πολλές λεπτομέρειες, τα μοντέλα των χαρακτήρων και η γενικότερη απόδοση αγγίζουν τα ποιοτικά standards που πολλές φορές θέτει η Nintendo στα παιχνίδια της. Από τα πρώτα μόλις λεπτά, τόσο το U.I. όσο και τα in-game στοιχεία διαθέτουν μεγάλη ευκρίνεια και λεπτομέρεια που μας εντυπωσιάζουν. Η δράση παραμένει ασταμάτητη και ανενόχλητη, με τα εφέ να παραμένουν λαμπερά και ευδιάκριτα και τις κινήσεις να έχουν μια παράδοξη φυσικότητα.

Πρόκειται για ένα port που τρέχει στα 30fps σε 720p και 1080p, σε portable και docked modes αντίστοιχα, αλλά πολλές φορές δίνεται η ψευδαίσθηση πως τρέχει σε 60fps με μικρές αποκλίσεις. Σε αυτό ευθύνεται η ροή των κινήσεων των χαρακτήρων και ο τρόπος με τον οποίο αναδεικνύονται τα διάφορα εφέ, δημιουργώντας με τον τρόπο τους την ψευδαίσθηση πως τα καρέ είναι παραπάνω – κάτι που γινόταν και στο παρελθόν.

Οι θυσίες που έχουν γίνει είναι παντού ορατές αλλά κρύβονται με αριστοτεχνικό τρόπο. Πιο τρανά παραδείγματα είναι οι επιφάνειες πολλών κτιρίων και αντικειμένων που φορτώνουν με τα απολύτως βασικά textures, περιπτώσεις όπου βράχοι, δέντρα και εμπόδια φορτώνουν στον ορίζοντα ως απλά πολύγωνα και κάποιες στιγμές που αργούν να φορτώσουν μοντέλα χαρακτήρων, ζώων και ορισμένων ρομπότ. Ωστόσο, όλα αυτά είναι απολύτως αποδεκτές θυσίες όταν μιλάμε για μια έκδοση που δεν συνοδεύεται από θολούρα, χαμηλές αναλύσεις και απαράδεκτες πτώσεις στα καρέ.

Είναι εντυπωσιακή η δουλειά και οι επιλογές που έχουν γίνει για να έχουμε αυτήν την απόδοση. Στις στιγμές που είναι σωστό και αναμενόμενο, οι επιφάνειες έχουν την απαραίτητη λεπτομέρεια, τα εφέ παραμένουν δυναμικά και η ανάλυση δεν μειώνεται δευτερόλεπτο. Φυσικά, υπάρχουν στιγμές όπου υπάρχει ένα χάος στην οθόνη, ειδικά όταν σφαίρες, εφέ και επιθέσεις συνδυάζονται την ίδια στιγμή, όπου τα καρέ πέφτουν αισθητά αλλά αυτό δεν είναι ποτέ αρκετό για να μας αλλάξει την εικόνα ή την γνώμη μας για το παιχνίδι. Σε portable mode είναι η στιγμή που φαίνεται ακόμα περισσότερο η ποιότητα αφού οι ατέλειες χάνονται κάπου στο παρασκήνιο και τόσο η ανάλυση όσο και το μέγεθος της οθόνης μας παραδίνουν μια εμπειρία που σίγουρα θα μας μείνει (για άλλη μια φορά) αξέχαστη.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like