fbpx
Home ReviewsGame Reviews No Man’s Sky | The Review

No Man’s Sky | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

O μήνας των “miracle ports” συνεχίζεται με ένα ακόμα παιχνίδι που δεν περιμέναμε να δούμε στην υβριδική κονσόλα της Nintendo να διεκδικεί τον τίτλο. Μετά το NieR: Automata και το επερχόμενο (και πολλά υποσχόμενο) Persona 5 Royal, η ομάδα της Hello Games μας έκανε την έκπληξη με το δικό της game port και φυσικά εκείνο του No Man’s Sky. Όχι, δεν πρόκειται για κάποιο cloud version ή κάτι αντίστοιχο αλλά μια σχετικά υποβαθμισμένη έκδοση του αρχικού παιχνιδιού – τουλάχιστον στον γραφικό τομέα – όπου οι θυσίες ενώ είναι αισθητές δεν κατακερματίζουν την συνολική εμπειρία.

Η ιστορία του No Man’s Sky ξεκινάει πριν από 6 χρόνια με πολλές υποσχέσεις που οδήγησαν σε απογοήτευση. Είναι μια ιστορία γεμάτη πόνο, αμφιβολία, λογοκρισία με την απόλυτη ανατροπή να γίνεται ύστερα από πολύ δουλειά και αρκετά content updates. Όταν πρωτοκυκλοφόρησε θα μπορούσε κανείς να πει πως πρόκειται για ένα tech demo καθώς το gameplay δεν μας επιβράβευε αρκετά ώστε να μείνουμε για πολύ στον κόσμο του και ενώ ήταν (και παραμένει) ένα παιχνίδι εξερεύνησης νιώθαμε εύκολα χαμένοι σε αυτό το αχανές διάστημα.

H Hello Games έδειξε όμως τα δόντια της και πως δεν τα παρατάει εύκολα. Ασταμάτητες ενημερώσεις περιεχομένου οδήγησαν το No Man’s Sky σε μια καλύτερη κατεύθυνση και από εκεί που σκανάραμε φυτά και πλάσματα για να βγάλουμε μερικά χρήματα, το σύμπαν αυτό επεκτάθηκε, το multiplayer προστέθηκε με επιτυχία και πλέον μπορούμε να εξερευνήσουμε τους διάφορους πλανήτες με νέα και καλύτερα σκάφη, διαφορετικά οχήματα και mechs, μπορούμε να φτιάξουμε την δική μας βάση, να αντιμετωπίσουμε διαστημικούς πειρατές και να ολοκληρώνουμε αποστολές με απώτερο σκοπό τον διαστημικό πλούτο.

Όταν το No Man’s Sky ανακοινώθηκε για το Nintendo Switch ήμουν πάρα πολύ σκεπτικός για το πως θα το διαχειριστεί η ομάδα ανάπτυξης και αν θα καταφέρει να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κονσόλας. Η ανησυχία πολλαπλασιάστηκε όταν ανακοινώθηκε πως θα κυκλοφορήσει με όλα τα content updates διότι σκεφτόμουν πως θα μεταφερθεί όλο αυτό το σκέλος σε μια πιο αδύναμη κονσόλα. Ευτυχώς, αυτό το πείσμα και η εμπειρία της ομάδας δεν επέτρεψε κάποιο “έκτρωμα” να κυκλοφορήσει με αποτέλεσμα να έχουμε έναν ακόμα αξιόλογο τίτλο για να τον κουβαλάμε μέσα ή έξω από το σπίτι μας.

Μετά από 6 χρόνια ξέρουμε όλοι λίγο-πολύ για το τι είναι το No Man’s Sky. Το Space Exploration παιχνίδι μας επιτρέπει να πετάξουμε και να χαρτογραφήσουμε ένα απέραντο σύμπαν γεμάτο πλανήτες, κομμήτες και σκάφη, όπου όλα αυτά προκύπτουν από έναν τυχαίο αλγόριθμο. Απώτερος σκοπός είναι να φτάσουμε στο κέντρο του σύμπαντος – κάτι που την πρώτη χρονιά γινόταν με μεγάλη ευκολία – αλλά αν θέλουμε μπορούμε να συμμετέχουμε σε πιο απλά modes όπως το Relaxed για να μην έχουμε τον κίνδυνο και τους περιορισμούς του διαστήματος αλλά και το Creative mode στο οποίο μπορούμε να δημιουργήσουμε την δική μας βάση.

Σε αυτή την κριτική όμως, δεν θα μιλήσουμε για το gameplay ή το περιεχόμενο του τίτλου αλλά θα δούμε τι απόδοση έχει στην κονσόλα της Nintendo και να αποφασίσουμε εν τέλει αν αξίζει τα χρήματά μας για αυτήν.

Ξεκινώντας το παιχνίδι θα διαπιστώσουμε πως ο χρόνος φόρτωσης είναι αρκετά μεγάλος κάτι που περιμένουμε για μια κονσόλα με chipset κινητού. Ωστόσο, μετά την πρώτη φόρτωση η περιήγηση από πλανήτη σε πλανήτη και οι διάφορες δραστηριότητες πάνω σε αυτούς δεν επηρεάζονται από κάτι άλλο. Στο gameplay θα δούμε ότι πρόκειται για έναν σταδιακά αναπτυσσόμενο κόσμο με πολλά από τα αντικείμενα που εμφανίζονται να επαναλαμβάνονται ανά πλανήτη με μικρές διαφορές σε εμφάνιση και χρώμα. Ωστόσο, υπάρχει αρκετή ποικιλία εδώ για να μας τραβήξει το ενδιαφέρον, με κάθε κόσμο να πλάθεται αρμονικά και να φτάνει σε ένα εξαιρετικό επίπεδο ποικιλίας και ποιότητας.

Έχει ενδιαφέρον να δούμε πως αντιμετωπίζεται αυτή η έκδοση λαμβάνοντας υπόψιν πως το No Man’s Sky αναπτύχθηκε για κονσόλες όπως το PS4. Με αυτό το γεγονός στο μυαλό μας είναι συνετό να αναμένουμε πως σε γραφικό επίπεδο δεν υπάρχει κάτι που θα μας εντυπωσιάσει ιδιαίτερα. Για το Nintendo Switch χρησιμοποιούνται διάφοροι μέθοδοι που μετριάζουν τις επιπτώσεις της μηχανής ανάπτυξης για να υπάρξει το αντίστοιχο κέρδος στην απόδοση. Αντικείμενα εμφανίζονται σε μια συγκεκριμένη ακτίνα κύκλου με το pop-in να είναι ιδιαίτερα αισθητό ακόμα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Σε άλλες περιπτώσεις, θα δούμε τα φυτά να εμφανίζονται ικανοποιητικά πολλά αλλά ορισμένα εμφανίζονται μόνο όταν πλησιάσουμε πολύ κοντά. Η σταδιακή εμφάνιση γίνεται αισθητή και σε αντικείμενα γεωμετρίας όπως βουνά και πλαγιές ενώ σκιές και άλλα αντίστοιχα στοιχεία εμφανίζονται όσο περπατάμε προς αυτά. Αυτό γίνεται ακόμα πιο αισθητό όταν πετάμε στην επιφάνεια του πλανήτη, εκεί όπου κάθε στοιχείο δεν προλαβαίνει να εμφανιστεί.

Στην πλειοψηφία τους, τα assets που χρησιμοποιούνται έχουν δεχθεί μια μεγάλη υποβάθμιση με την ποιότητα τους να είναι αρκετά χαμηλή και πολλά textures να έχουν μια άσχημη εμφάνιση. Θολά pixels, λίγες λεπτομέρειες και σχεδόν ανύπαρκτο anti-aliasing που σώζονται λίγο από το stylized σχέδιο αλλά είναι φανερά όσο πλησιάζουμε προς αυτά. Μειώσεις έχουν γίνει και σε άλλα στοιχεία όπως στα σύννεφα που έχουν μια “τεμπέλικη” και απλή εμφάνιση, κινήσεις των οποίων τα καρέ μειώνονται όσο απομακρυνόμαστε από κάποιο στοιχείο όπως NPCs και ζώα, ενώ σκιές και άλλα αντίστοιχα αντικείμενα τρεμοπαίζουν σε μεγάλες αποστάσεις. Σε γενικότερα πλαίσια, τα γραφικά και οι ρυθμίσεις του τίτλου το κάνουν να μοιάζει “ακατάστατο”, κάτι που δεν βοηθάει στην συνολική εικόνα και ποιότητα.

Μιλώντας για anti-aliasing, το No Man’s Sky χρησιμοποιεί TAA το οποίο λειτουργεί καλά αλλά οι στόχοι του είναι περιορισμένοι ανά mode στο οποίο παίζουμε. Για παράδειγμα, σε docked mode που έχουμε αναλύσεις 1152×648 θα δούμε θολές εικόνες με χαμηλές αναλύσεις, αδιάφορο TAA σε μεγάλες οθόνες και την συνολική ποιότητα να χάνεται. Από την άλλη, σε portable mode και αναλύσεις 896×504 τα πράγματα γίνονται λίγο καλύτερα αλλά ακόμα και εκείνη το οπτικό αποτέλεσμα δεν είναι εξίσου ελκυστικό.

Όλα τα παραπάνω, συνοδεύονται και από 30fps τα οποία κυμαίνονται ανά κατάσταση. Παρατηρήσαμε πως κατά την διάρκεια της εξερεύνησης ενός πλανήτη υπήρξαν σταδιακές πτώσεις οι οποίες γίνονταν για φαινομενικά κανέναν λόγο ενώ η πτώση γίνεται ακόμα μεγαλύτερη όταν βρισκόμαστε σε πιο “γεμάτες” περιοχές. Αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και όταν πολεμάμε ενάντια σε εχθρικά πλάσματα ή μηχανές ή όταν φτιάχνουμε το έδαφος με τα εργαλεία μας. Επιπλέον, υπάρχουν μικρά κολλήματα όταν φεύγουμε από έναν πλανήτη αλλά και όταν μπαίνουμε σε αυτούς.

Αυτές οι ατέλειες δεν μας δίνουν και μεγάλη ελπίδα για την Multiplayer ενημέρωση του τίτλου στο Switch. Όπως αναφέραμε παραπάνω, αυτή η έκδοση του No Man’s Sky δεν περιέχει το multiplayer κομμάτι, κάτι το οποίο θα προστεθεί αργότερα σε άλλες ενημερώσεις. Παρόλα αυτά, ως τίτλος είναι ιδανικός για μικρά sessions χαλάρωσης και εξερεύνησης ειδικά αν οι οπτικές μας απαιτήσεις δεν είναι πολύ μεγάλες. Πρέπει να έχουμε υπόψιν μας όμως πως δεν υπάρχει cross-save και cross-progression με άλλα συστήματα οπότε ξεκινάμε από το απόλυτο μηδέν. Έτσι, αν έχουμε πρόοδο σε κάποιο άλλο σύστημα δεν υπάρχει τρόπος να την μεταφέρουμε εδώ.

Ως τίτλος, το No Man’s Sky έχει γίνει εξαιρετικά ενδιαφέρον, μεγάλος και περιεκτικός. Πάντα θα υπάρχει κάτι νέο και εντυπωσιακό για να ανακαλύψουμε και η γενικότερη λουπα του gameplay του μας χαρίζει στιγμές χαλάρωσης που δύσκολα βρίσκουμε αλλού. Αν παραβλέψουμε τις τεχνικές υποβαθμίσεις αυτής της έκδοσης τότε μιλάμε για μια αξιόλογη προσπάθεια την οποία όμως δύσκολα μπορούμε να προτείνουμε αν παίζετε σε Playstation, Xbox ή PC.

You may also like