Τα 90’s ήταν μία από τις καλύτερες εποχές για τα JRPG και ίσως η πιο σημαντική. To 1993 ήταν η χρονιά που η Square κυκλοφόρησε το Romancing SaGa 2 για το Super Famico, ένα παιχνίδι και μία σειρά “αδερφό” του Final Fantasy με σημαντικές διαφορές. Το καλύτερο παιχνίδι της σειράς για πολλούς η Δύση δεν κατάφερε να το γνωρίσει καθώς ήταν Region Locked στην Ιαπωνία. Η πρώτη μας επαφή ήρθε το 2016 μέσω ενός mobile version.
Τώρα όμως ήρθε η ώρα να μιλήσουμε για το Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven, ένα πλήρες Remake του αρχικού τίτλου που “τολμάει” να αλλάξει και να προσθέσει αρκετά από τον αρχικό τίτλο.
Η εκδίκηση των 7
Οι επτά ήρωες κάποτε είχαν σώσει το βασίλειο και λατρεύονταν μέσα στα χρόνια. Όποτε παρουσιάζεται μία κακουχία, ο κόσμος παρακαλάει για την επιστροφή τους. Αυτό που δε γνωρίζουν όμως είναι πως και οι επτά έχουν αλλάξει στρατόπεδο και λειτουργούν για τις δυνάμεις του κακού. Αυτό θα ανακαλύψουν από πρώτο χέρι ο βασιλιάς Leon και οι 2 γιοί του Victor και Gerard. Σε μία προσπάθεια να τους σταματήσουν, ο βασιλιάς και ο Victor χάνονται στη μάχη, αφήνοντας μόνο του τον μικρότερο γιό.
Αφού πάρουμε τον έλεγχο του Gerard, πρώτο διάδοχο του θρόνου, ξεκινάμε μαζί του την εκστρατεία για να βρούμε και να εξαφανίσουμε και τους επτά πρώην ήρωες και ταυτόχρονα να επεκτείνουμε το βασίλειο του Avalon. Η ιστορία είναι και ίσως το πιο αδύναμο κομμάτι του Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven, καθώς δεν έχει πραγματική αφήγηση λόγω του inheritanse system.
Αφού νικήσουμε τον πρώτο ήρωα με τον Gerard και κάνουμε τις πρώτες αποστολές, θα έρθει η ώρα να τον αποχαιρετήσουμε για πάντα, καθώς θα περάσουν τα χρόνια και θα έρθει η ώρα του επόμενου διάδοχου. Ίσως ένας από τους πιο ενδιαφέρον μηχανισμούς είναι η μαγεία της ”κληρονομιάς”. Ο επόμενος διάδοχος, παίρνει τον θρόνο αλλά και τις αναμνήσεις του προηγούμενου για να συνεχίσει το ταξίδι. Φυσικά, θα περάσουν αρκετά Time skips και κάθε φορά σας δίνονται επιλογές για τον επόμενο αυτοκράτορα. Τα σχέδια είναι σχεδόν τα ίδια ανά Class και είναι σαν να κάνετε έναν Generic NPC τον πρωταγωνιστή.
Η παραπάνω φράση είναι δίκοπο μαχαίρι καθώς μπορεί να δεθείτε με κάποιον χαρακτήρα ή και party members και μετά να πρέπει να αλλάξετε γιατί περνάει ο χρόνος. Από την άλλη όμως, κάθε φορά που άνοιγα το παιχνίδι, έμπαινα σε μία καινούργια περιπέτεια όπου γνώριζα συνέχεια διαφορετικούς χαρακτήρες.
Ιδιαίτερη μάχη
To σύστημα μάχης παραμένει το κλασικό Turn-based όμως διαφέρει στο Leveling system αλλά και στην εξέλιξη των χαρακτήρων. Όσοι γνωρίζετε το κλασσικό Final Fantasy 2, τότε θα είστε λίγο εξοικειωμένοι. Τα levels, παρόλο που είναι χρήσιμα για να ανέβει η ζωή και το Μana, δε βοηθάνε καθόλου για να μάθουμε καινούργιες ικανότητες. Οι ικανότητες κερδίζονται μέσω της μάχης αλλά και ανεβάζοντας το επίπεδο του εκάστοτε όπλου ή ικανότητα. Αν θέλετε, για παράδειγμα, να εστιάσετε στο τσεκούρι, τότε πρέπει ο εκάστοτε χαρακτήρας να πολεμάει με το τσεκούρι ως κύριο όπλο και να πηγαίνουν οι πόντοι εμπειρίας εκεί.
Φυσικά, αν αλλάξετε Class τότε φυσικά θα αλλάξετε και κύριο όπλο που ενδεχομένως να έχει λιγότερη εμπειρία, όμως ο πρωταγωνιστής μέσω του inheritance μπορεί να κρατάει τα level σε κάθε όπλο. Οι διαφορές με άλλα JRPG δε σταματάνε εδώ καθώς κάθε φορά που τελειώνετε μία μάχη, η ζωή ολόκληρου του Party γεμίζει αυτόματα χωρίς κόστος. Ένα πολύ ωραίο δώρο θα έλεγε κάποιος αλλά φυσικά και υπάρχει μια παγίδα.
Κάπου εδώ να σας γνωρίσουμε τα Life Points, LP για συντομία. Κάθε χαρακτήρας έχει έναν αριθμό LP όπου μειώνεται κατά μία μονάδα κάθε φορά που κάποιο μέλος του Party πέφτει κατά την διάρκεια της μάχης. Αν δεν τον σηκώσετε με κάποια μαγεία, τότε μπορεί να συνεχίσει να χάνει LP πόντους. Ίσως καταλάβατε που το πάω, αλλά άμα τα LP σε έναν χαρακτήρα φτάσουν το 0, τότε μπορείτε να τον χαιρετήσετε για πάντα.
Δεν υπάρχει εξαίρεση για τον πρωταγωνιστή και αν πεθάνει τότε θα ανεβεί στον θρόνο ο επόμενος ακόμη πιο σύντομα. Τα LP δεν υπάρχει τρόπος να τα γεμίσετε (εκτός από κάποια ακριβά αντικείμενα στο Late Game), οπότε η κάθε σας περιπέτεια πρέπει να αντιμετωπίζεται με μεγάλη προσοχή. Η μάχη σε πιο γενικά πλαίσια είναι πολύ απλή, όμως μαζί με τα παραπάνω γίνεται ακόμη πιο διασκεδαστική και ενθαρρύνει τον παίκτη να δοκιμάζει πολλούς χαρακτήρες.
Οι χαρακτήρες χωρίζονται σε Classes και φοράνε πάντα διαφορετικό εξοπλισμό. Φυσικά, έχετε την δυνατότητα να τους αλλάξετε τα όπλα και τα αντικείμενα. Θέλετε να βάλετε Greatsword στον μάγο; Κανένα πρόβλημα, όμως το επίπεδο του όπλου θα είναι 0 και θα κάνει λιγότερη ζημιά μέχρι να το ανεβάσετε. Καινούργιοι χαρακτήρες θα είναι διαθέσιμοι για το Party σας καθώς προχωράτε την ιστορία και κάποιες περιοχές υποταχτούν σε εσάς. Από ιππότες και τοξότες, σε πειρατές, αμαζόνες και γοργόνες.
Ένα επίσης μεγάλο θετικό στοιχείο είναι πως κάποιες αποστολές θέλουν και συγκεκριμένα Classes. Για παράδειγμα, δεν μπορείτε να μπείτε στο χωριό των αμαζόνων με άντρα αυτοκράτορα, επομένως το Quest θα μείνει ανοιχτό μέχρι να μπείτε με γυναίκα σε ένα επόμενο Time Skip.
Ελεύθερη εξερεύνηση
Το Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven, ευτυχώς ή δυστυχώς, δε σας κρατάει από το χέρι. Μετά την εισαγωγή είσαστε μόνοι σας να ανακαλύψετε τον μεγάλο κόσμο του. Ο χάρτης θα ανοίξει όχι επειδή υπάρχει ένα σημάδι, αλλά επειδή πήγατε στο κατάλληλο σημείο για να ξεκινήσει εξερεύνηση ή κάποιο quest. Θα μαζέψετε αρκετά αντικείμενα αλλά και χρήματα, που θα χρειαστείτε για να επεκτείνετε το βασίλειο σας.
Από τον θρόνο, έχετε την δυνατότητα να χτίσετε εγκαταστάσεις όπως Blacksmith ή Academy, τα οποία μπορείτε και εσείς να τα εκμεταλλευτείτε. Αν θέλετε να αγοράσετε όπλα ή να δώσετε τεστ στην ακαδημία, είναι δική σας επιλογή και θα λάβετε και τις ανάλογες ανταμοιβές.
Απαρχαιωμένη ομορφιά
Οπτικά, το Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven είναι όμορφο αλλά και απλό. Το Remake θα μπορούσε πολύ εύκολα να θυμίζει ένα Remaster ενός PS2 παιχνιδιού με αρκετές ομοιότητες στον οπτικό τομέα μαζί με το Visions of Mana και μία αρκετά φωτεινή παλέτα χρωμάτων. Ο φωτισμός είναι επίσης υπέροχος και ντύνει όμορφα τον χώρο. Τέλος, μία παρατήρηση είναι πως ακόμα και τα physics θυμίζουν την εποχή του PS2, με τα ρούχα και τα μαλλιά να μένουν ακίνητα ότι και να γίνει.
Αυτό δεν είναι κάτι απαραίτητα αρνητικό, όμως για τα στάνταρ του 2024 μένει λίγο πίσω. Το ίδιο ισχύει και για τους μηχανισμούς, καθώς πέρα από τα απλά actions δεν υπάρχει τίποτα παραπάνω. Θα μπορούσε να μοιάζει και με πιο παλιό τίτλο που εμφανίστηκε φέτος στην επιφάνεια, όμως καταφέρνει να μας κρατήσει το ενδιαφέρον.
Συνοπτικά, το Romancing SaGa 2: Revenge of the Seven είναι ένα πλήρες remake του κλασικού τίτλου του 1993, που συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία των JRPG με καινοτόμους μηχανισμούς, όπως το σύστημα κληρονομιάς, όπου οι αναμνήσεις και οι ικανότητες περνούν από διάδοχο σε διάδοχο. Η ιστορία επικεντρώνεται στην εκδίκηση ενάντια σε εφτά πρώην ήρωες που στράφηκαν στο κακό. Το σύστημα μάχης παραμένει το κλασικό turn-based της σειράς αλλά διαφοροποιείται μέσω της μη γραμμικής εξέλιξης των χαρακτήρων και της στρατηγικής διαχείρισης, κάτι που προσδίδει ένταση και συνέπειες στις επιλογές μας. Παρά τη νοσταλγική αισθητική του και τις απλοϊκές physics, το παιχνίδι ξεχωρίζει με την ελεύθερη εξερεύνηση και τις τακτικές απαιτήσεις, διατηρώντας την αυθεντικότητα και την πολυπλοκότητα της αρχικής εμπειρίας.
Ευχαριστούμε την CD Media για την παραχώρηση του Review Code του παιχνιδιού.