Το Σεπτέμβριο του 1995 στην Ιαπωνία είχαμε την πρώτη κυκλοφορία του τίτλου με το όνομα Seiken Densentsu 3, (Trials of mana). Ένα 2d action rpg, το τρίτο μέρος της σειράς βιντεοπαιχνιδιών που εκτός Ιαπωνίας είναι γνωστά και ως «mana series». Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Το 1991 το πρώτο game της εν λόγω σειράς με τίτλο «Final Fantasy Adventure» για τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και «Μystic Quest» για την αγορά της Ευρώπης, αναπτύχθηκε από την τότε Squaresoft (μετέπειτα Square Enix) και η αρχική ιδέα ήταν να λειτουργεί σαν side story-spin off στο ήδη παντοδύναμο χαρτί της εταιρίας που άκουγε στο όνομα «Final Fantasy». Όμως, το 1993 στο δεύτερο μέρος της σειράς με τίτλο «Secret of Mana» η αρχική ιδέα εγκαταλείφθηκε γιατί είχε αποφασιστεί να φτιάξουν μια καινούργια σειρά παιχνιδιών με μοναδικό story και πλούσιο lore. Τελικά, το πέτυχαν αυτό που ήθελαν; Εν μέρει ναι, με 15 τίτλους στο ενεργητικό της σειράς μπορεί κανείς να πει πως δεν τα πάνε και άσχημα. Δυστυχώς, όμως, ελάχιστα είναι τα παιχνίδια που έχουν λάβει καλές κριτικές από το κοινό και τους reviewers ανά το κόσμο. Δύο είναι τα κορυφαία κατά γενική ομολογία· ένα είναι το «Secret of Mana» και το άλλο είναι το «Trials of Mana» όπως προαναφέρθηκε.
Αρχικά να πούμε ότι το «Trials of Mana» δεν κυκλοφόρησε ποτέ επίσημα εκτός Ιαπωνίας. Από το μακρινό 1995 που πρωτοκυκλοφόρησε ο τίτλος, ο υπόλοιπος κόσμος το είδε στην αρχική του μορφή αλλά πλήρες μεταφρασμένο. Τον Ιούνιο του 2019 όπου για λογαριασμό του Nintendo Switch κυκλοφόρησε το «Trials of Mana» συμπεριλαμβανομένου σε μια συλλογή με τίτλο «Collection of Mana» όπου περιείχε και τα δύο πρώτα παιχνίδια στην original μορφή τους.
Το Trials of Mana remake είναι πλέον ένα 3d action RPG και είναι εδώ…
Story
Χωρίς διάθεση για κανένα είδους spoiler αναφέρουμε ότι η ιστορία παραμένει ίδια με το προηγούμενο παιχνίδι και αφού τελειώσει κάνεις «new game plus» το οποίο συμπληρώνει κάποια κομμάτια ιστορίας. Αναλυτικότερα, λοιπόν…
Η θεά Mana δημιούργησε τον κόσμο όπως ξέρουμε σήμερα από το παντοδύναμο σπαθί της, το «sword of mana» νικώντας παράλληλα με αυτό τα οκτώ elemental τέρατα. Για να βεβαιωθεί ότι ο κόσμος θα είναι ειρηνικός και ασφαλής, η θεά μάνα φυλάκισε σε mana πετράδια το κάθε elemental τέρας και μεταμορφώθηκε σε ένα τεράστιο δέντρο και αποκοιμήθηκε. Το παιχνίδι ξεκινά με το mana tree να αργοπεθαίνει και την ειρήνη να έχει τελειώσει στον κόσμο. Οι ήρωές μας καλούνται να ζητήσουν την συμβουλή του «Ιερέα του φωτός» που βρίσκεται στην ιερή πόλη Wendel. Κάπου εκεί εμφανίζεται μια νεράιδα αποκαλύπτοντας στον πρωταγωνιστή μας ότι τα elemental τέρατα έχουν ξυπνήσει και ο κόσμος βρίσκεται σε θανάσιμο κίνδυνο. Για να φέρει την ειρήνη ξανά, ο ήρωάς μας πρέπει να το κάνει με την βοήθεια του «sword of mana» του ίδιου σπαθιού που χρησιμοποιούμε η θεά Mana. Και η περιπέτεια ξεκινά…
Gameplay
Το παιχνίδι ξεκινάει όχι με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά λίγο διαφορετικά. Ο παίκτης, λοιπόν, καλείται να επιλέξει από την αρχή του παιχνιδιού όλο το party του. Έχει να επιλέξει τρεις από τους συνολικά έξι χαρακτήρες, ο καθένας με το δικό του story, δική του κλάση και φυσικά δικά του skills όπως και διαφορετικό status progression.
Αυτό είναι και καλό και κακό γιατί από την μία έχεις ένα πλούσιο περιεχόμενο, με άφθονο replayability αλλά από την άλλη στερείται ο παίχτης την επιλογή σχηματισμού του χαρακτήρα και την επιλογή των companions του γιατί πολύ απλά στην αρχή του παιχνιδιού δεν ξέρεις τίποτα για κανένα από τους χαρακτήρες. Το «Trials of Mana» είναι από τα πρώτα παιχνίδια που χρησιμοποιεί time progression νύχτας και μέρας αλλά και εβδομάδας. Επίσης, κάθε μέρα της εβδομάδας μια μαγεία που χρησιμοποιεί ο παίκτης είναι δυνατότερη έναντι των υπολοίπων. Παραδείγματος χάριν, όταν στο παιχνίδι έχουμε «Gnome day» (αντίστοιχο Σάββατο) η μαγεία της γης είναι πιο δυνατή έναντι των άλλων. Ομοίως, την Luna Day (αντίστοιχη Δευτέρα) η δύναμη του φεγγαριού είναι πιο δυνατή.
Στο σύστημα μάχης το Trials of Mana λειτουργεί όπως και οι προκάτοχοι του. Έχουμε να κάνουμε με ένα real time combat system που όποτε θέλει ο παίκτης κάνει pause στην μάχη αλλά και εκτός μάχης, χρησιμοποιώντας ένα ring menu όπου έχει πρόσβαση στην μαγεία, τα items και στις πληροφορίες σχετικά με τον χαρακτήρα. Όπως παράδειγμα το τι εξοπλισμό φοράει ο χαρακτήρας.
Οι μάχες στο remake έχουν γίνει αρκετά πιο γρήγορες σε σχέση με το original καθώς απουσιάζει το cool down σύστημα, ένα σύστημα όπου μετά από κάθε χτύπημα ο παίκτης έπρεπε να περιμένει λίγη ώρα μέχρι την επόμενη επίθεση. Επίσης, ο παίκτης πλέον μπορεί να κάνει άλματα και έτσι έχουμε και jumping attacks στη διάθεση μας. Μια ακόμα προσθήκη είναι τα skill points όπου ξεκλειδώνουν νέες επιθέσεις και παθητικές ικανότητες.
Αξίζει, φυσικά, να αναφερθεί ότι ο παίκτης πλέον έχει στη διάθεσή του δύο επιπλέον διαθέσιμες κλάσεις για κάθε χαρακτήρα αφού, όμως, ολοκληρωθεί μια φορά το παιχνίδι και ξεκινήσει το «New game plus».
Γραφικά
Η μεγαλύτερη αλλαγή του τίτλου αφορά τα γραφικά. Στην 16bit εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε το «Trials of mana», τα 2D γραφικά ήταν μονόδρομος αλλά στο remake η Square Enix επανασχεδίασε πλήρως τον κόσμο του παιχνιδιού σε 3D περιβάλλον κάνοντας χρήση της unreal engine. Τα γραφικά διατηρούν ένα cartoonίστικο ύφος που ή το αγαπάς ή το μισείς. Τα dungeons επανασχεδιάστηκαν και αυτά δίνοντας μια φρέσκια πνοή, ακριβώς όση χρειαζόταν με την προσθήκη ορισμένων puzzle, κάνοντας το περιεχόμενο ακόμα πιο πλούσιο και σίγουρα καθόλου βαρετό. Ωστόσο η κάμερα του τίτλου δεν βοηθάει καθόλου τον τομέα των γραφικών μιας και στην μάχη δυσκολεύεται ο παίκτης να απολαύσει πλήρως την εμπειρία.
Ήχος
Ο τομέας του ήχου είναι και αυτός κάτι που δίνει ένα ακόμα συν στα ήδη θετικά που έχει αυτό το remake ωστόσο με κάποια αρνητικά.Αρχικά το παιχνίδι δίνει την δυνατότητα να επιλέξουμε οποία στιγμή θέλουμε το original soundtrack ή την instrumental έκδοση.Αξίζει να επισημάνουμε ότι το soundtrack του τίτλου θεωρείται από τα καλύτερα που υπήρχαν στην 16bit εποχή.Το voice over του τίτλου είναι με δυνατότητα επιλογής στα ιαπωνικά ή στα αγγλικά. Προτείνουμε όμως τα ιαπωνικά γιατί το αγγλικό voice over είναι πολύ-πολύ κατώτερο των προσδοκιών. Τα ηχητικά εφέ διατηρούν τη νοσταλγία σε υψηλά επίπεδα χωρίς να επαναλαμβάνονται.
Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.