Home ReviewsGame Reviews VoidWrought | The Review

VoidWrought | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Τα metroidvania παιχνίδια αποτελούν μία από τις πιο αγαπημένες υποκατηγορίες παιχνιδιών δράσης και εξερεύνησης, συνδυάζοντας στοιχεία platforming, επίλυσης γρίφων και στρατηγικών αναβαθμίσεων του πρωταγωνιστή με νέα όπλα και ικανότητες. Ο όρος, όπως ίσως είναι ήδη γνωστό, προέρχεται από τα εμβληματικά Metroid και Castlevania, τα οποία καθιέρωσαν αυτό το μοναδικό στυλ των μεγάλων διασυνδεδεμένων χαρτών, γεμάτοι μυστικά, αναβαθμίσεις που ξεκλειδώνουν νέες περιοχές και απαιτητικά bosses. Αυτό που κάνει τα metroidvanias τόσο ξεχωριστά είναι η αίσθηση ελευθερίας και ικανοποίησης που προσφέρουν, καθώς ο παίκτης περιπλανιέται σε έναν άγνωστο κόσμο, ανακαλύπτοντας σταδιακά τα μονοπάτια και τις προκλήσεις του.

Ανάμεσα στα παιχνίδια του είδους, το Hollow Knight ξεχώρισε ως μια πραγματική εμπειρία αριστοτεχνικής δημιουργίας. Αναπτύχθηκε από την Team Cherry και κυκλοφόρησε το 2017, κερδίζοντας γρήγορα την αναγνώριση για την ιδιαίτερη ατμόσφαιρά του, τα εντυπωσιακά σχέδια του και το απαιτητικό του gameplay. Με φόντο τον αινιγματικό, σκοτεινό κόσμο του Hallownest, οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο ενός μικρού ιππότη, αναζητώντας τις χαμένες αλήθειες του βασιλείου, εξερευνώντας κατακόμβες, σπήλαια και αρχαίες πόλεις. Όπως θα περίμενε κανείς, η επιτυχία του έφερε την ανάπτυξη του δεύτερου παιχνιδιού της σειράς, γνωστού ως Silksong, για το οποίο ακόμα δεν υπάρχει κάποια ενημέρωση και όπως πάει ίσως να μην υπάρξει για καιρό ακόμα.

Σε αυτό το κενό που έχει δημιουργηθεί με την ατελείωτη αναμονή του Silksong διάφοροι ανεξάρτητοι δημιουργοί προσπαθούν να καλύψουν την ανάγκη για νέες metroidvania εμπειρίες, προσφέροντας παιχνίδια που εμπνέονται -κάποιες φορές, πάρα πολύ- από το έργο της Team Cherry. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το νέο VoidWrought, ένα παιχνίδι που αναπτύχθηκε από μια αφοσιωμένη μικρή ομάδα δημιουργών που θέλουν να αφήσουν το δικό τους αποτύπωμα στο είδος.

Το VoidWrought αντλεί έμπνευση από τα βασικά χαρακτηριστικά των Soulslike σε έναν παρόμοιο βαθμό με εκείνο του Hollow Knight μαζί με μια μυστικιστική ατμόσφαιρα, μυστηριώδεις χαρακτήρες και μια αλληγορική αφήγηση που ενθαρρύνει την προσωπική ερμηνεία του παίκτη. Ο κόσμος διακρίνεται για τον τρόπο που ενσωματώνει στοιχεία αρχαίων πολιτισμών, διανθισμένα με φουτουριστικές λεπτομέρειες, όπως μηχανικά ερείπια και ολογραφικές προβολές, που ξαφνιάζουν και προκαλούν περιέργεια. Με έντονες αναφορές στην αρχαία αιγυπτιακή κουλτούρα και σύμβολα, αναδεικνύεται μια ατμόσφαιρα γεμάτη μυστήριο και νοσταλγία, ενώ οι προσεκτικά σχεδιασμένες τοποθεσίες του καλούν τον παίκτη να ανακαλύψει ιστορίες που κρύβονται πίσω από τα συντρίμμια και τους μηχανισμούς του κόσμου του.

Ως Metroidvania, το παιχνίδι προσφέρει ένα σύστημα μάχης και εξερεύνησης που συνδυάζει γρήγορες επιθέσεις, αρκετό platforming και κινήσεις αποφυγής, με ιδιαίτερη έμφαση στην ακρίβεια του χειρισμού και τις καλά συγχρονισμένες ενέργειες. Καλούμαστε να πηδάμε από πλατφόρμα σε πλατφόρμα και να εξερευνήσουμε νέες τοποθεσίες στο χάρτη με ορισμένες από αυτές να απαιτούν νέες ικανότητες για να μπορέσουμε να τις επισκεφθούμε. Στην διαδρομή μας θα βρεθούμε αντιμέτωποι με διάφορα τέρατα και εχθρούς.

Ο ήρωάς μας μπορεί να πραγματοποιεί γρήγορες επιθέσεις προς όλες τις κατευθύνσεις, και όταν δεχόμαστε ζημιά, μπορούμε να θεραπευτούμε κρατώντας πατημένο ένα κουμπί για να χρησιμοποιήσουμε ένα από τα κομμάτια του σώματός μας. Κάθε φορά που κάνουμε κάποια επίθεση όμως, τα χτυπήματά μας σπρώχνουν τον χαρακτήρα μας προς τα πίσω, σε μια κοινή φλέβα με το Hollow Knight. Όσο ξεκλειδώνουμε επιθέσεις θα μπορούμε να βουτήξουμε προς τα κάτω, να αποφύγουμε επιθέσεις, να παραμένουμε στον αέρα για ώρα και ούτω καθεξής.

Η εξερεύνηση του παιχνιδιού από την άλλη, εμπλουτίζεται με εξοπλισμένα αντικείμενα που “επαναφορτίζονται” καθώς κάνουμε επιθέσεις, μυστικά περάσματα και εκτενείς τοποθεσίες, καθώς και προαιρετικές ικανότητες που ξεκλειδώνονται για όσους επιλέγουν να εξερευνήσουν σχολαστικά. Επιπλέον, αντικείμενα και υλικά που συλλέγονται από δύσκολες μάχες ή σπάνια bosses ενθαρρύνουν την ενδελεχή εξερεύνηση και μας ανταμείβουν με παντοδύναμες ικανότητες που απομακρύνονται από τις βασικές διαδρομές, εμπλουτίζοντας την εμπειρία του παιχνιδιού.

Ένας ακόμα ενδιαφέρον μηχανισμός είναι η ανασκαφή μέσα στα αιγυπτιακά περιβάλλοντα του παιχνιδιού. Επενδύοντας νόμισμα και αντικείμενα στην ανασκαφή μιας πυραμίδας, μπορούμε να ξεκλειδώσουμε μυστικές περιοχές και να ανοίξουμε νέες διαδρομές και Shortcuts. Δεν λείπουν και τα Void Gates, πύλες που μας επιτρέπουν να ανοίγουμε το fast travelling σε διάφορα σημεία (αν και σαν μηχανισμός αργούν να ξεκλειδωθούν). Ο χάρτης είναι χρωματικά κωδικοποιημένος για να υποδεικνύει διαφορετικές περιοχές, αν και φαίνεται περισσότερο λειτουργικός παρά οπτικά εντυπωσιακός.

Όσον αφορά τη δυσκολία, το Void Rod προσφέρει μια μέτρια πρόκληση. Οι συνηθισμένοι εχθροί δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολοι και συχνά μπορείτε να τους ξεπεράσετε με τη δύναμή σας. Οι μάχες με τα bosses ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο, αν και κάποιες απαιτούν περισσότερη προσοχή στα πρότυπα των επιθέσεων. Αυτές οι συναντήσεις είναι αξιομνημόνευτες λόγω του σχεδιασμού και των μοναδικών περιβαλλόντων τους, αλλά γενικά δεν είναι πολύ δύσκολες. Τα τελευταία bosses κατέληξαν να φαίνονται ευκολότερα από εκείνα στην αρχή του παιχνιδιού, είτε λόγω της εξοικείωσης με τους μηχανισμούς είτε λόγω της αυξανόμενης δύναμης του εξοπλισμού μας. Αν και το παιχνίδι δεν είναι υπερβολικά δύσκολο, θα πεθάνουμε αρκετές φορές. Ευτυχώς, ο θάνατος δεν μας τιμωρεί αυστηρά αφού διατηρούμε την πρόοδο στον χάρτη, το νόμισμα και τα αντικείμενα μας.

Αυτό που με εντυπωσιάζει όμως είναι η απεικόνιση του κόσμου. Τα background σκηνικά φέρουν όμορφες λεπτομέρειες και αναδεικνύουν έναν “γεμάτο” κόσμο γεμάτο με μηχανικά και αιγυπτιακά στοιχεία. Αγάλματα, τείχη, φυσικά περιβάλλοντα και μηχανικά κτίσματα συνθέτουν ένα σκηνικό που είναι δύσκολο να μην μας εντυπωσιάσει. Σε αυτό βοηθάνε και οι διαφορετικές χρωματικές παλέτες που κάνουν μεγάλη αντίθεση με τις σκιές που εντοπίζονται πάνω στα εκάστοτε αντικείμενα.

Σε γενικές γραμμές, το VoidWrought δεν είναι το “απόλυτο” metroidvania ούτε κάνει κάτι καινούργιο. Θα λέγαμε πως προσθέτει ένα ακόμα τουβλάκι στον τοίχο των “Hollow-like” σε μια εποχή ανυπομονησίας για το Silksong. Λειτουργεί άψογα ως ένα aperitif πριν έρθουν τα “μεγαλύτερα” παιχνίδια του είδους. Είναι σίγουρα αρκετά μεγάλο και η τιμή του είναι εξίσου ευπρόσδεκτη δεδομένου του περιεχομένου του.

Ευχαριστούμε την εκδότρια εταιρεία για την παραχώρηση του Review Code του παιχνιδιού.

You may also like