Χρειάστηκαν τρία χρόνια από το Cold War, αλλά τελικά το Black Ops επέστρεψε και επέτρεψε στο Call of Duty να καταγράψει νέα ρεκόρ ενεργών χρηστών, χάρη και στην κυκλοφορία ενός κεφαλαίου της σειράς από την πρώτη ημέρα στο Xbox Game Pass. Ωστόσο, η επιτυχία που σημειώνει το Call of Duty Black Ops 6 δεν οφείλεται μόνο στην παρουσία του στον κατάλογο της Microsoft ή στη δημοτικότητα της σειράς, που μαζί με το Modern Warfare είναι από τις πιο αγαπημένες όλων των εποχών. Αφού ολοκληρώσαμε την ιστορία, δοκιμάσαμε και τις υπόλοιπες λειτουργίες του παιχνιδιού και είμαστε πλέον έτοιμοι να σας εξηγήσουμε γιατί πρόκειται για έναν από τους καλύτερους τίτλους των τελευταίων ετών.
Η επιστροφή του Woods
Δεν θα εμβαθύνω σε πολλές λεπτομέρειες για αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού, Ωστόσο, τονίζω ότι αυτό που δημιούργησε η Treyarch είναι, χωρίς καμία αμφιβολία, το καλύτερο campaign που έχουμε δει στις τελευταίες δύο γενιές κονσολών.
Παρά κάποια σημεία της πλοκής που θα μπορούσαν να είναι πιο επιμελημένα και μερικούς χαρακτήρες που δεν έχουν ιδιαίτερο χάρισμα, το BO6 παρασύρει τον παίκτη σε μια ακολουθία συναρπαστικών αποστολών με διαρκώς μεταβαλλόμενες δυναμικές, μερικές από τις οποίες μπορούν να ολοκληρωθούν με διάφορους τρόπους. Με λίγα λόγια, πρόκειται για ένα campaign που δεν πρέπει να αγνοηθεί, ακόμη και από εκείνους τους παίκτες που συνηθίζουν να πηγαίνουν κατευθείαν στο multiplayer.
Απόλυτη Κίνηση
Όσοι δεν παρακολούθησαν στενά την ανάπτυξη του Call of Duty Black Ops 6, ίσως να περίμεναν ένα multiplayer τμήμα που δεν θα διέφερε πολύ από τους προκατόχους του.
Αν και αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό, υπάρχει μια νέα προσθήκη που επαναστατεί στο gameplay περισσότερο από κάθε άλλη καινοτομία που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια. Ξεχάστε την τακτική στάση (Tac-Stance) και το mantling (η δυνατότητα να πιάνεστε από προεξοχές), αυτή τη φορά η νέα λειτουργία ονομάζεται Omnimovement. Αυτή η μηχανική εισάγει ένα πλήρως αναθεωρημένο σύστημα κίνησης, όχι μόνο σε επίπεδο animation, αλλά και στις δυνατότητες που προσφέρει στο gameplay. Ουσιαστικά, το Omnimovement εξαλείφει τους περιορισμούς που υπήρχαν στις κινήσεις των χαρακτήρων στα παλιότερα Call of Duty, αναγκάζοντάς τους να γλιστρούν, να τρέχουν ή να βουτούν μόνο προς την κατεύθυνση που κοιτάζουν.
Με το νέο σύστημα, όλες οι κινήσεις είναι αποσυνδεδεμένες από την κατεύθυνση του στόχου και επιτρέπουν στον παίκτη να εκτελεί οποιαδήποτε ενέργεια προς όποια κατεύθυνση επιθυμεί. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά διασκεδαστικό, καθώς οι παίκτες μπορούν να μπερδεύουν τους αντιπάλους τους με εντυπωσιακές ακροβατικές κινήσεις στο στυλ του Max Payne. Επιπλέον, το γενικό σύστημα κίνησης του Black Ops 6 είναι σημαντικά πιο ρευστό σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς. Ο χαρακτήρας κινείται με μεγαλύτερη ευελιξία και ταχύτητα, κάτι που επηρεάζει τους ρυθμούς του παιχνιδιού, καθιστώντας το πιο γρήγορο αλλά ταυτόχρονα ευανάγνωστο και γεμάτο αδρεναλίνη.
Σε αντίθεση με άλλους τίτλους, όπου οι νέες προσθήκες στο σύστημα κίνησης ήταν συχνά άβολες και καθόλου διασκεδαστικές, εδώ οι προγραμματιστές έκαναν εξαιρετική δουλειά. Το σύστημα ελέγχου παραμένει αμετάβλητο σε σχέση με το κλασικό layout και το Omnimovement είναι τέλεια ενσωματωμένο στο περιβάλλον στο οποίο είμαστε συνηθισμένοι. Αυτός είναι και ο λόγος που το tutorial φαίνεται σχεδόν περιττό, καθώς μέσα σε λίγα λεπτά μπορείτε να μάθετε να χειρίζεστε την Απόλυτη Κίνηση άψογα.
Για να είμαι ειλικρινής, οι καινοτομίες στο gameplay δεν περιορίζονται μόνο στο Omnimovement. Υπάρχουν και κάποιες επιπλέον μικρές προσθήκες. Εκτός από την πλέον γνωστή δυνατότητα χρήσης των αντιπάλων ως ανθρώπινες ασπίδες, υπάρχει επίσης μια ανανεωμένη διαχείριση των melee όπλων, που καταλαμβάνουν πλέον μια ξεχωριστή θέση στην εξατομικευμένη κλάση σας. Ο λόγος είναι απλός: στο Black Ops 6 (και σύντομα και στο Warzone) μπορείτε να κρατήσετε ένα μαχαίρι ή οποιοδήποτε άλλο όπλο σώμα με σώμα για να κινείστε ακόμα πιο γρήγορα. Μια άλλη μικρή προσθήκη είναι ο κυκλικός δείκτης γύρω από το στόχαστρο που εμφανίζεται κατά την ενεργοποίηση μιας χειροβομβίδας, ενημερώνοντας τον παίκτη για τον ακριβή χρόνο που απομένει μέχρι την έκρηξη.
Χάρτες και Λειτουργίες
Όσον αφορά την ποικιλία των διαθέσιμων λειτουργιών, προς το παρόν το Call of Duty Black Ops 6 είναι αρκετά περιορισμένο και θα χρειαστεί να περιμένουμε μερικές σεζόν για να αποκτήσουμε ένα πιο ικανοποιητικό εύρος επιλογών. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι το παιχνίδι δεν περιλαμβάνει τις αγαπημένες λειτουργίες των θαυμαστών, όπως το Team Deathmatch που παραμένουν από τις πιο δημοφιλείς.
Εκτός από τη νέα λειτουργία Estrazione VIP και την εμβληματική Infezione, που δεν μας ενθουσίασαν ιδιαίτερα εκτός από μερικές σποραδικές αναμετρήσεις, επιστρέφει επίσης η λειτουργία Scontro. Για όσους δεν το γνωρίζουν, πρόκειται για μια λειτουργία 2 εναντίον 2 που διεξάγεται σε μικρούς χάρτες, όπου κάθε γύρος φέρνει τις ομάδες αντιμέτωπες με ένα loadout επιλεγμένο από το παιχνίδι, ίδιο για όλους. Εκτός από τις κλασικές λειτουργίες, το Scontro παραμένει μία από τις πιο διασκεδαστικές, κυρίως λόγω του εξαιρετικού σχεδιασμού των χαρτών.
Σε αυτό το σημείο, αξίζει να αναφέω ότι στη τελική έκδοση του παιχνιδιού παρατηρούμε ορισμένες διακυμάνσεις στην ποιότητα των αρένων. Σε γενικές γραμμές, οι νέοι χάρτες είναι καλοσχεδιασμένοι και απολαυστικοί στο παιχνίδι, αλλά ορισμένοι από αυτούς είναι κάπως κατώτεροι των προσδοκιών. Από την εξαιρετική Skyline, έναν από τους αγαπημένους μου χάρτες που βελτιώθηκε με βάση τα σχόλια της Beta, μέχρι τους πιο μπερδεμένους Derelict και Vorkuta.
Όπλα και Σύστημα Προόδου
Μεταξύ των στοιχείων του παιχνιδιού που έλαβαν ιδιαίτερη προσοχή σε σύγκριση με τη Beta, σίγουρα ξεχωρίζει η ισορροπία των όπλων, η οποία κατά τη διάρκεια των δοκιμών έκανε σχεδόν άχρηστα όλα τα όπλα που δεν ήταν υποπολυβόλα. Πρέπει να τονίσω ότι και σε αυτό το κομμάτι έγινε εξαιρετική δουλειά, καθώς δεν αισθανθήκα ποτέ ότι υπήρχαν όπλα υπερβολικά πιο ισχυρά από άλλα, επιτρέποντας μας να επιλέγουμε ελεύθερα το όπλο της επιλογής μας για τη μάχη.
Αντίθετα, εκτιμήσα ιδιαίτερα και την αποτελεσματικότητα τύπων όπλων που συνήθως παραμελούνται, όπως τα όπλα ριπής ή τα μονοβολής. Παρά την υψηλή ακρίβεια που απαιτούν, αυτά τα όπλα είναι πραγματικά θανατηφόρα στο Call of Duty Black Ops 6 και ανταμείβουν όποιον καταφέρει να τα χειριστεί με επιδεξιότητα.
Δυστυχώς, δεν υπήρξαν αλλαγές στη διεπαφή του «Οπλουργού» (Gunsmith), η οποία παραμένει ίδια με εκείνη της φάσης των δοκιμών. Συνεχίζω να προτιμω τα μενού των προηγούμενων Call of Duty λόγω της καλύτερης αναγνωσιμότητάς τους και ελπίζουμε ότι αυτό είναι ένα στοιχείο που θα υποστεί κάποιες αισθητικές βελτιώσεις στο μέλλον.
Θέλω, τέλος, να αναφερθω στο σύστημα προόδου, καθώς η Treyarch εισήγαγε ένα σύστημα επιπέδων Prestige που μου άρεσε ιδιαίτερα και είναι πραγματικά ελκυστικό για όσους περνούν πολλές ώρες στο παιχνίδι. Δεν πρόκειται πλέον για την απόκτηση απλώς ενός ειδικού εμβλήματος, καθώς αυτή τη φορά υπάρχουν δέκα επίπεδα Prestige, το καθένα από τα οποία ξεκλειδώνει ένα bundle από αισθητικά στοιχεία αφιερωμένα σε έναν από τους παλιούς τίτλους Black Ops. Πρόκειται για μια πολύ εύστοχη επιλογή και είμαστε σίγουροι ότι οι πιστοί παίκτες θα την εκτιμήσουν ιδιαίτερα.
Zombies: Επιστροφή στις Ρίζες
Δεν έκρυψα ποτέ το γεγονός ότι η πιο ανοιχτή προσέγγιση στη λειτουργία Zombies των τελευταίων τίτλων με διασκέδασε πολύ, αλλά με τον καιρό άρχισε να δείχνει τα όριά της, κάνοντας επιτακτική την ανάγκη για ένα βήμα πίσω.
Ακριβώς για αυτόν τον λόγο, το Call of Duty Black Ops 6 σηματοδοτεί μια επιστροφή στις ρίζες για την εμβληματική συνεργατική λειτουργία. Παρόλο που επανέρχεται σε πιο κλειστούς χάρτες και δομή γύρων, δεν απαλλάσσεται πλήρως από τις μηχανικές των τελευταίων ετών. Οι μεγαλύτερες διαφορές σε σχέση με το παρελθόν, που ίσως δεν αρέσουν σε όλους, είναι κυρίως δύο: ο δείκτης υγείας πάνω από κάθε εχθρό και η δυνατότητα να ξεκινήσετε με οποιοδήποτε εξατομικευμένο όπλο. Υπάρχουν επίσης άλλες μικρές διαφορές σε σύγκριση με τις προηγούμενες εκδόσεις του Zombies, αλλά πιστεύουμε ότι αυτές είναι αποκλειστικά θετικές.
Οι χάρτες Liberty Falls και Terminus, δύο εντελώς διαφορετικοί μεταξύ τους, διαθέτουν αρκετά περίπλοκη δομή και είναι πραγματική απόλαυση να τους εξερευνήσετε αναζητώντας μυστικά. Κάθε χάρτης έχει πληθώρα σημείων αλληλεπίδρασης και προσφέρει πολλούς τρόπους για να εξοντώσετε εχθρούς, όπως ενεργοποίηση παγίδων που εξοντώνουν δεκάδες από αυτούς για λογαριασμό σας. Στον χάρτη Terminus, μπορείτε ακόμη και να επιβιβαστείτε σε ταχύπλοο και να εξερευνήσετε τα νησάκια ή τα συντρίμμια ενός πλοίου γύρω από το νησί-φυλακή, το οποίο διαθέτει μυστική δίοδο που οδηγεί σε ένα υπόγειο εργαστήριο.
Βρήκα επίσης πολύ ενδιαφέρον το σύστημα προόδου του Zombies, το οποίο επιτρέπει την απόκτηση τροποποιητών για κάθε power-up, από τα ποτά μέχρι τις mods για πυρομαχικά. Η απόκτηση αυτών των αναβαθμίσεων απαιτεί αρκετές ώρες παιχνιδιού, αλλά αυξάνει τις δυνατότητες δημιουργίας «builds», κάτι που είναι ζωτικής σημασίας για να αντέξετε στις πιο προχωρημένες ορδές εχθρών.
Εξαιρετική προσθήκη είναι επίσης η δυνατότητα αποθήκευσης προόδου για όσους παίζουν σε single player, κάτι που αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για όσους θέλουν να ασχοληθούν με αυτή τη λειτουργία αλλά δεν μπορούν να αφιερώσουν πολλές ώρες συνεχόμενα. Κατά τα άλλα, παραμένει το κλασικό Zombies που γνωρίζουμε: εξολόθρευση τεράτων, ενεργοποίηση easter eggs και αναβάθμιση όπλων, εμπλουτισμένο όμως με το Omnimovement που κάνει ακόμα πιο διασκεδαστική αυτή τη λειτουργία, επιτρέποντάς σας να ξεγλιστράτε με ταχύτητα ανάμεσα στους νεκρούς.
Τεχνικός Τομέας και Παρωχημένος Client
Το τεχνικό κομμάτι του Call of Duty Black Ops 6 είναι εντυπωσιακό, με εξαιρετική σταθερότητα, ειδικά στην απόδοση. Στις κονσόλες, το παιχνίδι διατηρεί σχεδόν πάντα τα 60 καρέ το δευτερόλεπτο χωρίς διακυμάνσεις. Παρά το γεγονός ότι δεν υπάρχει ουσιαστικό άλμα ποιότητας στα γραφικά, οι προγραμματιστές κατάφεραν να αντισταθμίσουν αυτή την έλλειψη με μια πιο ζωντανή χρωματική παλέτα και ένα βελτιωμένο σύστημα φωτισμού, που προσφέρουν μια πολύ καλή οπτική εμπειρία.
Υπάρχει επίσης μια πληθώρα ρυθμίσεων που επιτρέπουν την προσαρμογή της εμπειρίας παιχνιδιού μέχρι την παραμικρή λεπτομέρεια. Μπορείτε να αλλάξετε το FOV (πεδίο όρασης), να τροποποιήσετε τη διεπαφή, να επιλέξετε από διάφορα ηχητικά presets και να έχετε πρόσβαση σε μια τεράστια λίστα επιλογών για τη ρύθμιση ακόμα και των πιο μικρών παραμέτρων του συστήματος «Απόλυτης Κίνησης» (Omnimovement).
Ωστόσο, ένα στοιχείο που με απογοητεύει παραμένει η διαχείριση του client, η οποία εξακολουθεί να είναι παρωχημένη λόγω των συνεχών ενημερώσεων και της αναγκαστικής πλοήγησης μέσα από περιττά μενού. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το παιχνίδι συνεχίζει να δημοσιεύεται ως επέκταση του COD HQ, γεγονός που σημαίνει ότι, για άλλη μια φορά, δεν υπάρχει το Τρόπαιο Platinum στο PlayStation. Ενώ στις κονσόλες οι χρόνοι αναμονής είναι γενικά αποδεκτοί, στους υπολογιστές πρέπει να περιμένετε λεπτά ολόκληρα για να φτάσετε ακόμα και στην οθόνη του campaign, καθώς το παιχνίδι επανεκκινείται πολλές φορές για να μεταβεί από το ένα τμήμα στο άλλο, χωρίς τη δυνατότητα άμεσης εκκίνησης της επιθυμητής λειτουργίας.