Home ReviewsGame Reviews Sekiro: Shadows Die Twice | The Review

Sekiro: Shadows Die Twice | The Review

Γράφει ο/η Δημήτρης Γαλατσάνος

Die to try another day

“Ημερολόγιο ενός λύκου, χειμώνας του 2039. – Ο ήλιος ακόμα δεν λέει να δύσει. Η γνώριμη αχλή της χιονόπτωσης γίνεται για ακόμα μια φορά παραπέτασμα στα κουρασμένα μου μάτια. Θα τα καταφέρω αυτή τη φορά, είμαι σίγουρος! Έχω σταματήσει να χαράσσω τη λεπίδα του ξίφους μου πολλά χρόνια πριν, κάθε χαρακιά και μια προσπάθεια, κάθε προσπάθεια πλημμυρισμένη στο δικό μου αίμα. Δεν χωρούσε άλλες. Πρέπει να είναι μυριάδες από δαύτες, γδέρνοντας τα γέρικα χέρια μου κάθε φορά που βαστώ αυτό το μοναδικό μου όπλο. Θα τα καταφέρω! Οι φρουροί είναι στην γνωστή τους θέση, δεν θα στήσω πάλι αυτί, έχω μάθει τι λένε, μου είναι πλέον γνώριμο όπως το κελάηδισμα των πουλιών. Μετά από τόσα χρόνια δεν έμαθαν να με περιμένουν, συνεχίζουν την γνωστή τους ρουτίνα. Η επίθεσή μου βάφει με αίμα το λιγοστό χιόνι που κάθεται ατέρμονο στις πέτρες του δρόμου. Τα κλαδιά λυγούν στο βάρος μου μα παραμένουν αθάνατα, λες και με περιμένουν, πάντα έτοιμα να δεχτούν την αγκαλιά του προσθετικού μου μέλους. Και να! Το γνώριμο σύρσιμο της λεπίδας στο έδαφος ακούγεται πάλι. Πρέπει γρήγορα να αποφασίσω πως θα επιτεθώ! Με ένα χτύπημα; Μα πάλι θα αναστηθεί, πάλι θα γελά με τις άμυνες μου, πάλι θα πέσω, πάλι θα σηκωθώ. Τα κατάφερα! Είναι νεκρός, νεκρός μετά από είκοσι χρόνια! Ω Πατέρες, δώστε μου μια ευκαιρία, εξαγνίστε το σώμα μου και μετατρέψτε τη νίκη μου σε θρύλο! Τι είναι αυτό; Κοτόπουλο; Δεν σε φοβ….” {Death}

概念

Η ιδέα και μόνο πως το Sekiro: Shadows Die Twice είναι η τελευταία δημιουργία της FromSoftware, προκαλεί κύματα ενθουσιασμού σε αυτοαποκαλούμενους hardcore gamers και καταστηματάρχες που τρέχουν να γεμίσουν στοκ από καινούρια gamepads. Η FromSoftware έχει δώσει στους gamers την περίφημη σειρά Soulsborne (Demon Souls, Dark Souls 1-2-3 και Bloodborne). Όλα αυτά τα games έχουν πολλούς κοινούς παρονομαστές, με επικρατέστερο την υψηλού επιπέδου δυσκολία τους. Το gameplay τους θεωρείται μοναδικό, τόσο που ακόμα και το Bloodborne θεωρείτε ως συνέχεια των Souls. Και ήρθε πλέον η σειρά του Sekiro να βαπτιστεί άτυπα ως ένα ακόμα Soulsborne παιχνίδι, ήδη πριν καν την κυκλοφορία του. Ίσως όμως κάπου φαίνονται μια, δύο ή άπειρες διαφορές μέσα στις ομοιότητες, αποτέλεσμα μιας προσπάθειας της FromSoftware να ξεχωρίσει τις δημιουργίες της και να μην αναπαράγει αναμασημένη τροφή. Πετυχαίνει άραγε τον στόχο της;

おとぎ話

Στο Sekiro ενσαρκώνουμε τον ομώνυμο shinobi, ο οποίος υιοθετήθηκε σε μικρή ηλικία από έναν περιπλανόμενο shinobi κατά τη διάρκεια της πολιορκίας της επαρχίας των Ashina. Είκοσι χρόνια μετά την πολιορκία, ρήξεις συμβαίνουν πάλι στην Ashina και ο Θεϊκός Κληρονόμος απαγάγεται με σκοπό την αξιοποίηση του ιερού αίματος του (Dragon Heritage) για την δημιουργία ενός ανίκητου στρατού. Ο Sekiro, προσωπικός σωματοφύλακας του Θεϊκού Κληρονόμου, στην προσπάθειά του να τον σώσει, χάνει το αριστερό του χέρι. Ένας αποσυρθείς shinobi που αυτοαποκαλείται Γλύπτης, περιμαζεύει τον Sekiro και του δίνει ένα νέο χέρι, το Shinobi Prosthetic, το οποίο είναι μηχανικό βοήθημα με ιδιαίτερες λειτουργίες σε μάχη και λειτουργικότητα. Με το νέο του χέρι, ο Sekiro, πλέον γνωστός ως Λύκος, ορμά στην πολιορκημένη Ashina να περισώσει ότι μπορεί.

構造

Στο Sekiro λοιπόν η ιστορία του δεν βρίσκεται εκεί τυπικά για να αποτελέσει απλώς έναν κορμό για το παιχνίδι όπως γίνεται στα Souls. Έχει βάθος, οι χαρακτήρες είναι απρόσωποι και μυθικοί, μυστήριοι και αινιγματικοί, τραγικοί και βοηθητικοί. Τους συναντάς, τους γνωρίζεις, μαθαίνεις για αυτούς και μιλάς μαζί τους, σου λένε τις ιστορίες τους και ζητούν βοήθεια ή σε βοηθούν. Τα αντικείμενα που υπάρχουν στον κόσμο μετατρέπονται σε ποιητικά κειμήλια, το κάθε ένα με την δική του ιστορία, δεμένη και κρεμασμένη στο πολύκλωνο δέντρο αυτής της ιστορίας εκδίκησης. Ξέρεις ποιος είσαι, ποιος είναι ο σκοπός σου, το πάθος για εκδίκηση είναι υπαρκτό και βασανιστικό, ζεις την τραγωδία του Λύκου και αναπνέεις μαζί του, αιμορραγείς παράλληλα. Αυτή η διαδρομή που επέλεξε να ακολουθήσει η FromSoftware, μεταμορφώνει το νέο τους παιχνίδι σε ένα adventure, εξαλείφοντας τα RPG στοιχεία των προηγούμενων τίτλων και ωθώντας τον παίκτη να θελήσει να μάθει περισσότερα για το τι μέλλει γενέσθαι, σε αντίκρουση με την εξελικτική δομή που ακολουθούσαν τα Souls, δίνοντας σου τον ρόλο ενός απέθαντου ιππότη – μαχητή χωρίς παρελθόν και μνήμη, κάτι που εστίαζε το ενδιαφέρον του παίκτη σε ένα και μόνο πράγμα. Την δράση και την επικράτηση στις μάχες.

行動

Ένα ξίφος, μια katana καλύτερα. Αυτό είναι το μοναδικό όπλο που συντροφεύει τον Λύκο στο ταξίδι του. Δεν θα υπάρξουν επιπλέον όπλα με άπειρα στατιστικά που αντιπροσωπεύουν το level του χαρακτήρα. Για την ακρίβεια δεν υπάρχει καν leveling system. Ίχνη του βρίσκονται εκεί περισσότερο για να βοηθήσουν τον παίκτη να πάρει την εκδίκησή του, να δώσουν μια νέα μικρή πνοή στις μάχες. Το τυπικό leveling system που υπάρχει, βρίσκεται εκεί σαν προέκταση της αέναης κατήχησης ενός shinobi, ένα νέο μάθημα που αποκτήθηκε με κόπο και επιμονή, όχι σκοτώνοντας άπειρους μικροκακούς ή σώζοντας πρόβατα που έχασαν τον δρόμο τους. Θα μπορούσε να παρομοιαστεί ως μέθοδος εκμάθησης του παίκτη στα combos που προσφέρει το σύστημα μάχης, τρόποι άμυνας, επίθεσης, συνδυασμού αυτών. Αυτού του είδους η προπόνηση είναι που κάνει τον παίκτη να αισθάνεται πως πραγματικά καταφέρνει να εξελίσσεται, πάντα προς το καλύτερο, πάντα δυνατότερος και πιο έμπειρος. Και πάντα με το ίδιο σπαθί και την ίδια ενδυμασία. Υπάρχουν κάποια επιμέρους όπλα στο παιχνίδι που απλώς λειτουργούν ως εργαλεία, δεν βρίσκονται εκεί για να αντικαταστήσουν την λεπίδα. Για παράδειγμα, ένας μεγάλος πέλεκυς θα χρειαστεί για την θραύση ασπίδων, δεν πρόκειται όμως να προσφέρει κάτι σε πραγματική μάχη. Επιπλέον αντικείμενα βοηθούν στην έκβαση της μάχης ή της αποφυγής της, όπως τα γνωστά νίντζα αστεράκια και θραύσματα αγγείων που χρησιμοποιούνται για τον αποπροσανατολισμό των φρουρών. Το σημαντικότερο εργαλείο όλων όμως, είναι το shinobi prosthetic, το μηχανικό χέρι του Λύκου.

クモ

Το μηχανικό χέρι έχει μια πολύ βασική λειτουργία, την μεταμόρφωση του Λύκου shinobi σε Spider-Man. Μπορεί να εκτοξεύσει ένα γάντζο με σκοινί και κατ’ επέκταση ο ήρωας μπορεί να φτάσει σε υψηλότερα σημεία του χάρτη, όπως στέγες και κλαδιά δέντρων. Άλλες λειτουργίες γίνονται διαθέσιμες καθ’ οδόν προς την εκδίκηση με τη χρήση upgrades, από τσεκούρια μέχρι κανόνια. Ο γάντζος στην ουσία είναι που απογειώνει κυριολεκτικά και μεταφορικά το gameplay, καθώς το Sekiro φεύγει από τα όρια του μήκους και πλάτους που υπάρχουν στα Soulsborne και δίνει τη δυνατότητα στον παίκτη να κινηθεί κάθετα στο περιβάλλον, σκαρφαλώνοντας σε στέγες, δέντρα κλπ. Μπορείτε να κινηθείτε αθόρυβα πάνω από την οπτική των εχθρών και να τους αιφνιδιάσετε, μπορείτε να αποφύγετε μάχες αλλά και να κινηθείτε με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα στα επίπεδα. Σε κάποια bosses μάλιστα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπισή τους. Το leveling του shinobi prosthetic δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο ή απόλυτα απαραίτητο, γίνεται σωστά πάντως και είναι προσβάσιμο σχετικά γρήγορα.

スピード

Ο Sekiro είναι γρήγορος, πολύ γρήγορος σε σχέση με τους πρωταγωνιστές των Soulborne. Μπορείτε να τρέξετε μακριά από μια μάχη τόσο όσο χρειάζεται ο εχθρός για να σας χάσει και να λήξει την κατάσταση συναγερμού, μπορείτε να τον κοροϊδεύετε χοροπηδώντας γύρω του ζαλίζοντας τον. Οι κινήσεις μάχης είναι αξιοθαύμαστες, τόσο οπτικά καθώς το animation είναι εξαιρετικά προσεγμένο, όσο και σε ποικιλία, με τον Λύκο να χορεύει γύρω και πάνω στους εχθρούς του προκαλώντας χτυπήματα σχεδόν μοναδικά για τον καθένα από αυτούς. Η απόλυτη κίνηση που θα σας γίνει συνήθειο είναι η deflect, όπου πρέπει με χειρουργική ακρίβεια να αποκρούσετε μια επίθεση εχθρού και να ανταποδώσετε το χτύπημα. Ακόμα και με το κλείδωμα στόχου δεν είναι και το ευκολότερο να γίνει, αλλά άπαξ και καταλάβετε την τεχνική του ο Λύκος μεταμορφώνεται σε έναν απόλυτο δολοφόνο. Οι μάχες οδηγούν σε κινήσεις αποτελείωσης κάθε φορά που τερματίζει η ενέργεια ενός εχθρού, με το παιχνίδι να δίνει το κατάλληλο στοιχείο φωτίζοντας τον εχθρό με ένα ιδιαίτερο φως όταν είναι έτοιμος να πεθάνει. Αυτές οι κινήσεις μπορούν να έρθουν ακόμα και με ένα χτύπημα όταν βρίσκεστε σε stealth κατάσταση, από το έδαφος ή εναέρια. Τα bosses και mini bosses φυσικά έχουν και δεύτερη ευκαιρία (ζωή), στην οποία δεν είναι δυνατή η αποτελειωτική κίνηση.

復活

Δεύτερη ευκαιρία όμως έχει και ο Λύκος, όπου μπορούμε διαλέξουμε την ανάσταση ή τον θάνατο και επανεκκίνηση από τα γνωστά checkpoints. Είναι μια λειτουργία που μπορεί να χρησιμοποιηθεί με ιδιαίτερη στρατηγική, δίνοντας διαφορετική έκβαση στη μάχη που γίνεται εκείνη τη στιγμή. Αν γίνει την κατάλληλη χρονική στιγμή μετά το θάνατο, μπορούμε να αιφνιδιάσουμε τους εχθρούς εκ νέου και να πετύχουμε την νίκη. Αν κάτι πάει στραβά όμως, όλο το playthrough έως το επόμενο checkpoint γίνεται μαρτύριο καθώς λιγοστεύουν οι ευκαιρίες για λάθη. Στα checkpoints μπορούμε να ξεκουραστούμε, να κάνουμε fast travel και level up την φυσική κατάσταση του Λύκου. Και ναι, πλέον υπάρχει και δυνατότητα pause, ακόμα και κατά τη διάρκεια μιας μάχης.

Οπτικά το Sekiro αιφνιδιάζει τα μάτια του θεατή, καθώς χρησιμοποιεί μουντή παλέτα χρωμάτων για την απόδοση ατμόσφαιρας, αλλά δεν καταφέρνει να δώσει αυτή τη φρεσκάδα στα γραφικά που συνηθίσαμε με όλα τα τελευταία games. Εκεί που μισείς τα γραφικά, απορροφάσαι από την ατμόσφαιρα και ξαφνικά τα λατρεύεις, λαμβάνοντας μια αίσθηση ικανοποίησης, μια οικειότητα που σε κάνει να νοιώθεις τα λεπτομερή κτίρια του παιχνιδιού σαν το σπίτι σου. Οι NPCs είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένοι, πλέον με γνώμονα την ρεαλιστικότητα, ακόμα και στα μυθικά τέρατα που υπάρχουν διάσπαρτα. Δεν βλέπουμε τις τυχαίες γενικότητες στον σχεδιασμό τους όπως στα προηγούμενα Soulsborne, αντιθέτως θαυμάζουμε τις μικρές λεπτομέρειες που έχουν, όπως τα διάφορα ρούχα τους και οι κομμώσεις τους. Το animation είναι απίθανο, ο Sekiro ως shinobi χορεύει στο περιβάλλον, επάνω στο σώμα των εχθρών του και στον αέρα, δίνοντας την αίσθηση πως παρακολουθούμε επαγγελματία ακροβάτη να δίνει το καλύτερό του show. Ο ήχος είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, με σωστή ενσωμάτωση όλων των περιβαλλοντικών εφέ όπως αρμόζει σε ένα stealth game. Η μουσική εξυψώνει ότι αίσθηση έχετε κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, ηρεμώντας τα αυτιά μας όταν χαλαρώνουμε και κόβοντας την αναπνοή μας όταν κινδυνεύουμε. Κλασικές ιαπωνικές μουσικές ντύνουν το περιβάλλον δημιουργώντας την κατάλληλη ατμόσφαιρα για να νιώσουμε πως όντως βρισκόμαστε στην Ιαπωνία του 16ου αιώνα.

美しい

Μην σκεφτείτε ούτε μία στιγμή πως το Sekiro είναι ένα ακόμα Soulsborne. Είναι ένα εντελώς διαφορετικό παιχνίδι με πάμπολα νέα στοιχεία στο gameplay που ίσως δίνουν και έναν νέο αέρα στο gaming γενικότερα. Αλλά ας μην γελιόμαστε, ο πυρήνας της σειράς ζει μέσα στο παιχνίδι, με την κλασική δυσκολία του να είναι η επικρατέστερη ομοιότητα του. Το Sekiro δεν ήρθε απλά για να δώσει μια νέα περιπέτεια στους σκληροπυρηνικούς Soulsborne gamers, είναι εδώ για να δώσει μαθήματα εξέλιξης.

Ευχαριστούμε θερμά την IGE για την διάθεση του παιχνιδιού.



You may also like